هشدار سازمان جهانی بهداشت:

سیگاری‌ها بیشتر مراقب باشند/ کرونا از طریق هوا انتقال نمی‌یابد

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر به افراد سیگاری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا مانند سایر ویروس‌های فصلی است و تقریبا از طرق مشترک سرایت می‌کند و تنها تفاوت آن در سرعت انتشارش است و همین ویژگی سبب تشدید نگرانی‌ها شده و رعایت نکات بهداشتی را بیش از پیش ملزم می‌کند؛ از این رو سازمان جهانی بهداشت بارها بر این موضوع تاکید کرده است و مدام به گروه‌های خاص به ویژه افرادی که عادت به استعمال دخانیات دارند، توصیه می‌کند بیشتر رعایت کنند. 

بر اساس تاکیدات این سازمان کروناویروس عمدتاً از طریق قطرات ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد آلوده منتقل می‌شود. افراد برای حفظ سلامتی خود در برابر این ویروس باید فاصله بیش از یک متری خود را با دیگران حفظ و سطوح را مکرراً ضدعفونی کنند؛ و دستان خود را با شوینده‌های بر پایه الکل اتانول و یا آب و صابون بشویند و از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی پرهیز کنند.


بیشتر  بخوانید: هشدار و توصیه سازمان جهانی بهداشت به سیگاری‌ها


این سازمان خوش بینی نسبت به کرونا را ممنوع اعلام کرد و درخصوص احتمال شیوع مجدد آن به کشور‌های آسیایی و حوزه اقیانوس آرام هشدار داد. 
سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند و این ویروس از طریق هوا منتشر نمی‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار