سنجش سلامت معتادان بی خانمان

۱۸۰۰ معتاد متجاهر و بی خانمان مازندران برای جلوگیری از ابتلا به کرونا سنجش سلامت شدند.

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  در تشریح عملکرد چهل روزه این اداره برای مقابله با کرونا گفت: در طرح پیشگیری از شیوع کرونا بین معتادان استان، کارشناسان این اداره کل در پاتوق‌ها و اجتماع‌های معتادان حاضر شدند و علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی، تغذیه‌ای و سنجش رزانه مداوم سلامت، آموزش‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را به ۱۸۰۰ معتاد متجاهر و بی خانمان ارائه کردند.

او هزینه اجرای این طرح را ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ۲۵۰۰ بیمار که در ۶۵ مرکز اقامت شبانه روزی حضور داشتند نیز خدمات بهداشتی و آموزشی دریافت کردند.

گوهردهی گفت: بیش از ۳۲ میلیارد ریال نیز به مراکز و مددجویان جامعه هدف استان مازندران جهت تهیه لوازم و وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران تهیه بیش از ۵۵۰۰ بسته بهداشتی و غذایی و توزیع آن‌ها در بین جمعیت آسیب پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه شهر‌ها را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: ۵۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار توسط مددکاران مورد آزمایش قرار گرفتند که ۹ نفر به کرونا مبتلا بودند.

او پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال به مراکز و توانخواهان تحت پوشش، توزیع ۶۱ هزار ماسک و ۱۰۰۰ بسته دستکش در بین مراکز و مددجویان و معلولین، تب سنجی ۵۲۵ نفر از کودکان کار، آموزش و ارائه خدمات به ۲۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست و ارائه بیش از ۵ هزار خدمات مشاوره تلفنی رایگان در زمینه مدیریت استرس مواجهه با کرونا ر انیز از دیگر فعالیت‌های بهزیستی اعلام کرد
انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.