تلاش مستمر مدافعان سلامت شهرستان سلسله برای حفظ سلامت مردم

نماینده مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله عنوان کرد:موکب ثارالله با همکاری خیرین اقدام به دوخت ماسک کرده‌اند که پس از ضد عفونی بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید رمضان علیان نماینده مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی شهرستان اظهار داشت: از همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در شهرستان سلسله بخشی از کارضد عفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی شهرستان سلسله سپاه و بسیج با همکاری شبکه بهداشت و شهرداری مجموعه‌ای تشکیل داده شد که بیش از ۱۰ تراکتور و سم پاش اقدام به گند زدایی خیابان‌های شهر و برخی از روستا‌ها کردند و اکنون نیز این فعالیت به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مواکب و هیئت‌های مذهبی شهرستان سلسله نیز پای کار آمده‌اند افزود: دو موکب حضرت ابوالفضل (ع) و موکب ثارالله شهرستان سلسه جهت همکاری با مجمع مدافعان سلامت پای کار آمده‌اند که بیش از ۱۰ هزار بطری مواد ضد عفونی کننده سطوح با همکاری مجمع مدافعان سلامت شهرستان خرم‌آباد تهیه و بین همشهریان الشتری توزیع شده است.

نماینده مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله عنوان کرد: توزیع مواد ضد عفونی و دوخت ماسک توسط مرکز نیکوکاری فیروزآباد از دیگر اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سلسله است و همچنین موکب ثارالله با همکاری خیرین اقدام به دوخت ماسک کرده‌اند که پس از ضد عفونی بین مردم توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی مدافعان سلامت تاکنون بیش از دو هزار بسته یک لیتری الکل ۷۰ درصد و ضد عفونی دست که توسط مجموعه بسیج دانشجویی تولید شده بود تهیه و در محله‌های شهر توزیع کردند.

علیان با اشاره به فعالیت مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله در فضای مجازی گفت: مجمع مدافعان سلامت با فعالیت در فضای مجازی روزانه با انتشار مطالب حاوی توصیه‌های بهداشتی و هشدار به مردم از کلیه ظرفیت‌های کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات و روحانیون مستقر در روستا‌ها جهت گند زدایی روستا‌ها با همکاری دهیاری‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان سلسله است.

نماینده مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه کانون شیوع ویروس کرونا در سطح شهر شهرستان سلسله است برهمین اساس بیشتر تمرکز جهت گند زدایی در فضای شهری و معابر عمومی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان سلسله فعالیت‌های مردمی، خیران و نخبگان الشتری ساکن در استان‌های دیگر بسیار خوبی جهت مقابله با کرونا در حال انجام است.

علیان با بیان اینکه در شهرستان سلسله امکانات بیمارستان‌ها برای خدمت بیشتر به بیماران باید مناسبتر شود عنوان کرد: علاوه بر کمک‌های دولتی برخی اقلام بهداشتی با کمک مردم و خیرین در اختیار بیمارستان و شبکه بهداشت قرار گرفته است، تهیه ماسک و دستکش در سطح داروخانه‌های شهرستان سلسله به راحتی صورت نمی‌گیرد و همچنین در روستا‌ها به دلیل عدم حضور مردم روستا در شهر متوجه توزیع اقلام در داروخانه‌ها نمی‌شوند.

نماینده مجمع مدافعان سلامت شهرستان سلسله با بیان اینکه سطح آسیب در شهرستان سلسله بسیار بالاست عنوان کرد: روز‌ها نگرانی‌های برای روز‌های آینده وجود دارد این است که این شهرستان نیرو‌های نظامی قابل توجهی در استان‌های دیگر مشغول خدمت هستند که ایام تعطیل به الشتر برمی‌گردند و از آنجایی که مکان ثابتی ندارند و در خانه اقوام روز‌ها را سپری می‌کنند که تقاضا داریم با توجه به شرایط حساس به الشتر سفر نکنند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سلسله ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.