سیزده بدر را در خانه می‌مانیم

شیوع ویروس کرونا باعث شده نوروز امسال جور دیگری باشد. سیزده بدر یا روز طبیعت هم باید مانند روزهای دیگر در خانه سپری شود تا شاید کرونا زودتر از فعالیتش دست بکشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تعطیلات نوروزی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا حال و هوای متفاوتی داشته، و تلاش بر این بود که مردم در خانه بمانند.

حالا که به روز طبیعت رسیده‌ایم کارشناسان، پویش‌های مردمی، مسئولان همه از مردم خواسته‌اند این روز را برای حفظ سلامتی خود و دیگران درخانه بگذرانند.

گسترش ویروس کرونا باعث شد که امسال مردم خیلی از آیین‌های نوروزی را به جا نیاورند. به طور مثال به دیدن هم نروند، مهمانی ندهند، سفر نکنند و به طبیعت نروند.

مردم مجبور شدند تعطیلات نوروزی را در چاردیواری‌هایشان سپری کنند.

حالا هم که به سیزده بدر یا روز طبیعت رسیده‌ایم، باید این روز را نیز مانند روزهای پیش به جای طبیعت در خانه بگذرانیم.

همه تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌ها که هر سال از اوایل صبح سیزدهم فروردین پر از کسانی بودند که می‌خواستند در این روز مهمان طبیعت باشند، امروز میزبان هیچ کس نیستند و ورود به آن‌ها ممنوع است.

بعضی‌ها که در خانه حیاط و باغچه‌ای دارند می‌خواهند در کنار باغچه‌شان روز طبیعت را سپری کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر هم اعلام کرده است، ورودی همه تفرج‎گاه‌ها و بوستان‌ها و... بسته است و محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد.

سرهنگ قدرت اله کشکولی، با اشاره به کنترل ترددها در روز طبیعت (۱۳ فرودین) بیان کرد: پلیس با آمادگی کامل طبق قانون و برای حمایت از مردم و پویش «در خانه بمانیم»، افرادی را که خلاف قانون و مقررات رفتار می‌کنند، حریم دیگران را رعایت نمی‌کنند و در محدوده‌های ممنوع تردد می‌کنند، اعمال قانون می‌کند و خودرو‌های آن‌ها را به مدت یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد کرد.

از قدیم گفته‌اند که با یک گل بهار نمی‌شود و یک دست صدا ندارد، قطع زنجیره کرونا هم حکایت همین ضرب المثل است همه باید در کنار هم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا کرونا رخت بربندد.

کرونا نشان داد که چقدر زندگی ما می‌تواند به همدیگر وابسته باشد و اگر یکی از ما مراقب نباشیم تعداد زیادی را گرفتار می‌کنیم.

در روزهایی که می‌بینیم بسیاری از انسان‌ها دست به گریبان این ویروس هستند، و بسیاری برای رهایی بیماران از این ویروس شب و روز ندارند، ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی که مرتب گوشزد می‌شود، موثرترین کاری است که می‌توانیم برای قطع زنجیره کرونا انجام دهیم؛ کاری که با تمام دشواری‌هایش می‌توانیم از عهده‌اش بر آییم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.