تخصیص بیمه بیکاری به پرسنل صنوف فرهنگی هنری خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تخصیص بیمه بیکاری به پرسنل صنوف فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها و صنوف مختلف فرهنگی هنری گفت: به پرسنل موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

او افزود: همچنین صنوفی که کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

جوروند تصریح کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف می‌بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، ادامه داد: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

این مقام مسئول گفت: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.