رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ؛

ترخیص یک هزار و ۱۷۱ نفر از بیمارستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ترخیص یک هزار و ۱۷۱ نفر مبتلا به کرونا ویروس از بیمارستان خبرداد.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان امروز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد دیگر به موارد بستری در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد گفت: در مقابل ۲۱ بیمار ترخیصی نیز به ثبت رسیده است.

او افزود: از ابتدای این بحران تاکنون ۱۷ هزار ۴۹۷ مراجعه کننده با علائم تنفسی به مراکز درمانی را به ثبت رساندیم که از این تعداد، یک هزار و ۳۴۲ نفر نیازمند بستری و مراقبت بودند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان گفت:از تعداد موارد بستری با علائم تنفسی، یک هزار و ۱۷۱ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دکتر سلمان زاده تصریح کرد: همچنین ۱۰ بیمار مشکوک به این چرخه افزوده شد و در حال حاضر ۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی مختلف بستری هستند.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۴۸ نفر به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده اند ادامه داد:از دیروز تاکنون دو نفر  به تعداد این بیماران افزوده شده است که خوشبختانه از این تعداد ۱۰۸ نفر با حال عمومی خوب درمان و ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان افزود:تاکنون  به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۴۹، خرمشهر ۷۶ و شادگان ۲۳ مبتلا بوده و  آبادان در ۴۸ ساعت گذشته مورد جدید به ثبت نرسانده است.

سلمان زاده گفت: همچنین تعداد افراد فوت شده بر اثر این بیماری ۱۳ مورد بوده که به تفکیک این سه شهر، آبادان سه مورد، خرمشهر ۸ مورد و دو مورد فوتی نیز در شادگان است.

او افزود:اگر قوه قهریه بیشتری در شهرستان‌های آبادان خرمشهر و شادگان اعمال نشود امیدی به کنترل این بیماری نداریم.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.