کنترل مبادی ورودی و خروجی اردبیل روند صعودی شیوع کرونا را متوقف کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با کنترل ورودی و خروجی های اصلی و فرعی استان اردبیل روند صعودی شیوع ویروس کرونا در این منطقه متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار داشت: در این نقاط از ورود و خروج خودرو‌ها از شهری به شهر دیگر ممانعت و در صورت تخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو را به دنبال دارد.

او هدف از کنترل عبور و مرور و ترغیب به ماندن در خانه را اقدامی در جهت حفظ سلامت مردم ذکر کرد.

او بیان‌کرد: نتیجه این اقدامات ثابت ماندن روند صعودی کرونا در استان بوده و باید تا کاهش و رفع این ویروس ماندن در خانه را ادامه دهیم.

ندایی همچنین از تشدید رفت و آمد خودرو‌ها در داخل و خارج شهر در روز طبیعت با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهارداشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به سایر نقاط استان و کشور لازم است، مردم روز طبیعت را در خانه مانده و از حضور در مناطق گردشگری و پارک‌ها و بوستان‌ها پرهیز کنند.

او افزود: در روز ۱۳ فروردین، تمام مراکز تفریحی، گردشگری و بوستان‌ها کنترل شده و از حضور و تجمع افراد جلوگیری می‌شود.

معاون استاندار اردبیل گفت: در جریان مبارزه با کرونا و ماندن در خانه اصناف و تولیدکنندگان مواد غذایی، اعم از سوپر مارکت‌ها و نانوایی‌ها به ادامه فعالیت در طول شبانه‌روز با رعایت موازین بهداشتی ترغیب شده‌اند.

ندایی افزود: اصناف و بازاریانی که نوع فعالیت آن‌ها غیرضروری است، ملزم به تعطیلی واحد‌های خود هستند و در صورت تخطی، واحد‌های آنان به مدت یک‌ماه پلمب می‌شود.

او بیان کرد: داروخانه‌های استان نیز باز بوده و همه نیاز‌های بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده به وفور در این مراکز وجود دارد و در حاشیه شهر نیز خیرین و سپاه اقدام به توزیع مواد ضدعفونی کرده‌اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار