راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در یاسوج

آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: امروز ۵۰ نمونه به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.
 
دکتریزدان پناه با بیان اینکه جواب این ۵۰ آزمایش به آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران برای تایید ارسال خواهد شد افزود: در صورت تایید نهایی و نداشتن خطا از روز شنبه این آزمایشگاه به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از نمونه گیری روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: ما روزانه مبتلایان مثبتی در استان داریم که نبود آزمایشگاه مشکلاتی را به وجود آورده بود.
 
او با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد سابقه درخشانی در ۸ سال دوران دفاع مقدس و ۴۰ ساله انقلاب اسلامی داشته و دارند ادامه داد: اتحاد مردم در قطع زنجیره کرونا، رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و ماندن درخانه در روز طبیعت کمتر از ۸ سال دوران دفاع مقدس نیست.
 
یزدان پناه با تقدیر از مردم که از ابتدای شیوع این ویروس در استان خوب توانستند سلامتی را مدیریت کنند گفت: انتظار ما شیوع گسترده‌ای تا ۲۰ فروردین ماه ۹۹ بود، اما مردم با رعایت بهداشت و قطع زنجیره‌های شیوع به خوبی توانستند آن را مدیریت کنند.
 
او افزود: اگر مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی را بی خوبی رعایت کنند می‌توانیم شاهد قطع زنجیره شیوع کووید ۱۹ در استان باشیم.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.