تردد برون شهری کردستان در روز ۱۳ فروردین ۷۰ درصد کاهش یافت

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: تردد برون شهری در روز ۱۳ فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ حمید عبدالملکی گفت: ۲۰ درصد تردد‌های دیروز هم مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و تنها ۱۰ درصد از تردد مربوط به خودرو‌های سواری بوده است.

او افزود: مردم روز گذشته با توجه به توصیه مسوولان و متخصصین پزشکی برای در خانه ماندن بسیار همراهی کرده و به تردد در جاده‌ها و تجمع در مسیر‌های کنار جاده نپرداختند.

سرهنگ عبدالملکی اضافه کرد: تاکنون جاده‌های کردستان چنین تردد کمی آن هم در روز ۱۳ فروردین به خود ندیده بود و تصادفات این روز هم به شدت کاهش پیدا کرد.

 جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه معدود خودرو‌هایی که در این روز مرتکب تخلف شدند شامل ۹ خودرو بود که اعمال قانون پنج میلیون ریالی شدند، یادآور شد: در مجموع تردد در جاده‌های برون شهری استان کردستان از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش زیادی داشته است و مردم به طور جدی این طرح را رعایت می‌کنند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

راه‌های استان کردستان به دلیل کوهستانی، بعضا سخت گذر بودن و کمبود جاده‌های دوبانده شاهد تصادفات زیادی بوده است. طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشت فروردین آغاز شد تا ۲۰ این ماه ادامه خواهد داشت که طی آن محدودیت‌هایی برای برخی اصناف و تردد‌ها اعمال می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.