روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

مبارزه با فقر مثل مبارزه با کروناست/ ممکن است کرونا تا پایان سال با ما باشد

رئیس جمهور گفت: در روز یکشنبه در مورد فعالیت کسب و کارها بعد از بیستم فروردین تصمیم‌گیری خواهد شد.

روحانیبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز پنجشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در روز یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این‌که بعد از ۲۰ فروردین‌ماه کسب‌وکار‌ها چگونه راه‌اندازی شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

متن سخنان رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز باید از ملت هوشیار سراسر کشورمان سپاسگزاری و تشکر کنم برای اینکه دیروز که روز طبیعت و "سیزده به در" بود، کاملاً به پروتکل‌ها توجه و آن‌ها را مراعات کردند. همین مراعات و همکاری اساس کاری است که امروز پیش رو داریم تا به نقطه با ثباتی ان‌شاء الله دست پیدا کنیم. همه این تلاش‌ها برای این است که تعداد موارد ابتلای منجر به فوت در کشور کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغدار کمتری را شاهد باشیم و مردم بتوانند سلامت خودشان را در روز‌های آینده شاهد باشند و بتوانیم کار، فعالیت و تلاش را با سلامت مردم توأم کنیم.

جلسه امروز، جلسه اقتصادی در رابطه با شرایطی بود که امروز داریم. تأمین نیازمندی‌های کشور، هم برای بخش سلامت مردم و مقابله با کرونا و هم تأمین کالا‌های اساسی و هم نیازمندی‌هایی که تا پایان سال ۹۹ باید مورد توجه ما باشد.

گزارش مفصلی را وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت از شرایط ذخایر کالا‌های اساسی در ماه‌های آینده ارائه کردند که گزارش بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای بود. جداول روزانه هم همین را نشان می‌دهد که بحمدالله در ماه‌های آینده مشکلی پیش روی کشور نیست، ولی باید برای سال ۹۹ تصمیمات لازم درباره نیازمندی‌هایی که داریم و نحوه تأمین این نیازمندی‌ها، اتخاذ شود.

بانک مرکزی هم گزارش خوبی از شرایط ارزی کشور و شرایطی که برای تأمین ارز در قدم اول برای بخش سلامت، نیازمندی‌های دارویی و پزشکی و در بخش دوم برای کالا‌های اساسی در پیش داریم ارائه داد.

بحمدالله مشکلی برای تأمین ارز تا پایان سال، با روندی که پیش‌بینی کردیم نخواهیم داشت و طراحی انجام گرفته برای اینکه چگونه بتوانیم تأمین کالا به موقع داشته باشیم و ذخایر هم همیشه به طور ثابت در اختیار باشد.

بخش اول بحث راجع به کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی بود که تا پایان سال ۹۹ چگونه تأمین شود، چه منابعی در اختیار داریم و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام بگیرد؟

بخش دوم درباره گمرکات بود که امروز حدود  ۴ میلیون تن کالا از کالا‌های اساسی در گمرکات است. کالا‌های اساسی که خریداری، حمل و به گمرک آمده و مقرراتی را که لازم بود مورد توجه قرار دهیم تا این کالا‌ها از گمرک آزاد شود و به داخل کشور بیاید، امروز بررسی کردیم. بانک مرکزی و وزارت صمت این چارچوب را مشخص کردند و همین امروز به صاحبان کالا اعلام می‌شود که چگونه کالایشان در اختیارشان قرار می‌گیرد و از گمرکات وارد کشور می‌شود.

همچینین درباره کالا‌هایی که آمده و روی کشتی است، تصمیم بسیار خوبی اتخاذ شد و می‌توانیم مطمئن باشیم در روز‌های آینده این ۴ میلیون تن کالا وارد کشور می‌شود و این حرکت بسیار خوبی برای بازار و منابع کشور است.

این قدم اولی بود که تصمیم گرفتیم. در گمرکات کالا‌های دیگری وجود دارد که جزو کالا‌های اساسی نیست، اما کالا‌های مورد نیاز برای تولید است و یا تجهیزاتی است که برای تولید وارد کشور شده است. این موارد هم مورد بحث قرار گرفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست کالا‌های ضروری را مشخص کند که این کالا‌ها آزاد شود و بانک مرکزی هم ترتیبات خاصی را پیش‌بینی کرد که چگونه ارز آن‌ها تأمین شود. این دو گام هم برای تخلیه بنادر و هم برای آمدن کالا و در دسترس عموم قرار گرفتن، بسیار مهم است.

البته بحثی هم درباره تولیدات داخلی کردیم از جمله گندم که امسال الحمدالله محصول ما محصول خوبی خواهد بود و گندم به تدریج با توجه به اقلیم مناطق مختلف کشور درو و آماده و خریداری می‌شود. درباره نحوه خرید گندم امسال هم تصمیم گرفته شد که امسال چگونه گندم برای بخش‌های مختلف تامین نان کشور، صنوف و صنعت خریداری و تامین شود که این تصمیمات ان‌شاء الله عملی خواهد شد.

نسبت به منابع ارزی و اقداماتی که وزارت خارجه باید انجام بدهد و همچنین درباره روابط تجاری که باید با کشور‌های همسایه داشته باشیم و پروتکل‌های بهداشتی که باید مورد مراعات قرار بگیرد نیز در اینجا تصمیم‌گیری شد.

البته بحث دیگری در اینجا مطرح شد که تصمیم نهایی درباره آن، در اختیار ستاد ملی کرونا خواهد بود و آن اینکه کسب و کار‌ها بعد از تاریخ بیستم فروردین چگونه باید راه‌اندازی شود و پروتکل‌هایش چگونه باید باشد. امروز و در این جلسه مباحث اقتصادی‌اش را مطرح کردیم و بحث اصلی امروز در وزارت کشور در این زمینه انجام می‌گیرد و بعد هم در ستاد ملی کرونا در روز یکشنبه درباره آن بحث و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

باید تلاش کنیم زندگی مردم به گونه‌ای باشد که نیازمندی‌ها تأمین شود؛ آن‌هایی که باید سر کسب و کارشان باشند و فعالیت اقتصادی بکنند هم بتوانند فعالیت اقتصادی کنند و هم اصول بهداشتی دقیقاً مورد مراعات قرار بگیرد. هر دو اصل برای ما مهم است. مبارزه با فقر هم شبیه با کرونا است هر دوی این‌ها باید در دو جبهه مد نظر باشد.

در جلسه امروز در بخش اقتصادی مربوط به کرونا تصمیمات خوبی گرفتیم و ان‌شاء الله تصمیمات نهایی آن روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی اتخاذ می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد.

امیدواریم همه مردم ما به سلامت باشند. همه دستگاه‌های کشور بویژه بهداشت و درمان به وظایف خود به خوبی عمل کند. باید تشکر کنم از همه آن‌هایی که در این ایام تعطیلات در مراکز تولیدی مشغول فعالیت بودند، چه تولیدی که مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و برای سلامت مردم بوده همه اقدامات، اقدامات خوبی است.

دیشب هم با وزارت بهداشت در تماس بودم. تقریباً اکثر نیازمندی‌ها در داخل تأمین می‌شود. دیشب درباره وِنتیلاتور سوال کردم  و دیدم تقریباً سه چهارم نیازمندی‌هایی که داریم، در داخل تأمین می‌شود. بقیه کالا‌ها از قبیل ماسک و لوازم ضدعفونی هم که مورد نیاز است، همه در داخل تولید می‌شود. باید از همه این تولیدکنندگان و دیگر تولیدکنندگانی که مواد غذایی و ضروری مردم را تأمین می‌کنند، سپاسگزاری کنیم.

همچنین از بانک‌های کشور که در این ایام فعال بودند نیز تشکر می‌کنم. بار سنگینی بر دوش بانک‌هاست. برای آینده هم در بخش کسب و کار بار سنگینی بر دوش بانک مرکزی و بانک‌ها گذاشتیم که ان‌شاء الله به خوبی انجام می‌دهند. درباره اقشاری که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند و رسته‌های کاری‌شان بخاطر کرونا صدمه دیده، تصمیماتی در جلسات قبل اتخاذ کردیم که بانک‌ها باید در این زمینه فعال بشوند.

از پلیس و هلال احمر هم که در این روز‌ها بسیار فعال هستند و همه بخش‌هایی که این روز‌ها برای سلامت مردم تلاش می‌کنند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

ان‌شاء الله بتوانیم هر چه سریع‌تر با تلاش همدیگر به شرایط با ثباتی برسیم که همه به فعالیت عادی خودمان برسیم.

اینجا باز هم تأکید می‌کنم، مسأله کرونا، مسأله‌ای نیست که بگوییم فلان روز به طور کامل دوره‌اش تمام می‌شود. کرونا ممکن است برای ماه‌های آینده با ما باشد. ممکن است تا آخر سال با ما باشد. همیشه باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را که وزارت بهداشت و درمان صادر می‌کند، مراعات کنیم.

مراکز تولید و کسب و کار و ادارات و همه جا باید مراعات کنند. اجتماعات باز ممکن است برای مدت زمانی محدود شود و مورد نظر باشد که اجتماعات نداشته باشیم. چون هنوز تا پایان، راه کوتاهی پیش رو نداریم. البته این داستان ایران نیست، این موضوع، موضوع همه کشور‌های جهان است و جهانی و در سراسر جهان است. باید مراعات کنیم.

ان‌شاء الله با مراعات و همکاری و با یاری یکدیگر و با عنایت خداوند از این مرحله عبور خواهیم کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
احسنت احسنت احسنت و دورد و خداقوت بر فرماندهی خردمند مقتدر قدرتمند و بصیر مدافعان سلامت ملی کشور عزیزمان ایران سرافراز جناب وزیر بهداشت و سلامت دکتر نمکی محترم و فهیم انشاءالله با خردورزی همگانی و هماهنگی و اتحاد و با صبر و حلم و گوش کردن و اطاعت کردن از فرامین دلسوزانه و خردمندانه فرماندهی نظام بهداشت و سلامت ( مدافعان ملی سلامت ) و رعایت تمامی موارد ایمنی بهداشتی فردی و امنیت اجتماعی و در خانه ماندن و کمکهای همه جانبه دولت به ملت و کمکهای مردمی و دولتی به نظام مقدس سلامت مردمی جمهوری اسلامی ایران سرافراز مظلوم و عزیز انشاءالله بر ویروس منحوس تروریستی کرونا پیروز شویم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . و من الله توفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چه ویروس با حالیه تا آخر ۱۴۰۰ کشور رو تعطیل کرد..مجلس تعطیل وزارتخانه ها تعطیل!! تولید تعطیل !!! و اما اینک برجام به طور کامل اجرا خواهد شد خوب همگی خسته نباشید خوش گذشت ...دیدار با بازنشسته ها ودانشمندان هسته ای و نیروهای انقلابی و فقرا هم آن دنیا ..؟؟؟؟؟؟ خوب ترامپ منحوس ازین بهتر دیگه چی میخواد چراغ خاموش جشن ایرانی کشون گرفتن و از دست مردم فقیر و بیمار و پیر و فرتوت کشورشون خلاص خواهند شد ....بزنید بریم برای دنیایی بهتر و با جمعیت کمتر با مردمانی خود ساخته و تحت کنترل!!!! تاریخ ثابت کرده است دشمنان خانگی ترتیب همه چی رو خواهند داد!! سیاست اسب تراوایی... خدااااایا رحم کن به ما
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ای وااااای پس قرارنیست هیچ وقت تموم بشه
روزبروزم بیشترمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر شما احسنت بر طرح پیشرفته علم آموزی جدید توسط تلوزیون و از طریق اینترنت آموزش و پرورش و دانشگاه ها طرحی بسیار عالیست امتحانات رو هم از طریق اینترنتی نمایندگان گروه های کلاسی در هر مقطعی برگزار کنید همانند امتحانات چندی قبل که در تعطیلات کرونایی از دانش آموزان گرفتند معلمین گرامی به همین ترتیب امتحانات آخر سال تحصیلی رو هم بگیرد در امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری خطرناک منحوس کرونا از طریق اینترنت تا انشاءالله سال آینده تحصیلی جدید بدون کرونا را شروع کنید در اول مهر 1399 . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اگه مبارزه با کرونا هم مثل مبارزه با فقرتون باشه که فاتحه مردم بدبخت خوندس. خدیا از ته دل ازت میخوام کمکمون کنی
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
پس یدفه بگو همتون قرار بمیرین دیگه فقط مسئولین سالم میمونن که همون حرف خودت شد که گفتی 70 درصد مردم میگیرن. تشکر واقعا
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۰:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خدایا خدایا خدایاخدایا......
Canada
حامد
۲۰:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
این سایت یارانه بهمن ماه واسفندماه1398باز نکردی چگونه

مشکل من حل میکنی میخوای باز به پولدارها رسیدگی کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دوباره رفت و آمد زیاد شد خواهشا محدودیت اعلام کنید بخاطر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
عادل فردوسی پور کجاست ؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
قابل توجه رئیس جمهور. شما که می گوییداگر کسی به کرونا مبتلا شود به محل کارش واطرافیانش اطلاع می دهیم.چرا تعطیلش نمی کنید که این بیماری را نگیرد، غیر از افراد درمانی بیمارستان‌ها چه کسی مجبور هست برود سر کار آقای رئیس جمهور. مگر چیزی هست که با جان عوض شود. شما می گویید ادارات با حداکثر 1سوم کارکنند. اصلا اداراتی هستند که نیاز نیست تا یک ماه هم سر کار بیایند. شما اگر سخت گیری کنید به همه ادارات، بجزع بیمارستان‌ها وادارت بیمارستانها، دیگر کمتر کسی به این ویروس مبتلا می شوند که برای حقیر کردنش به همه باید خبر دهید. ***اگر کسی در اداراتی که نیاز نیست باز باشنداین ویروس گرفت مقصر اصلیش رئیس دولت هست.***
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رای به اصلاحات از این بهتر نمیشه. به جای تکیه به مردم ، مدام ۸ ستله که به آمربکا میگن تحریمها رو بردار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی چیزها دیگه شده مثل مبارزه با کرونا
کدوم مبارزه؟
اول زمان و از دست دادین
دوم مکان و هم از دست دادین
سوم هم زمان و هم مکان و از دست دادین
شما در هر دو جبهه یه بازنده اید .
تو کدوم جبهه فقر مبارزه کردین و به کجا رسیدین گزاذش دهید.
جبهه کرونا هم که ........
خوبه با این سخنان به این نتیجه میرسیم که کرونا که قراره خود به خود از بین بره.فقر هم خودش میدونه میخواد از بین بره میخواد نره. خیلی زحمت کشیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اولش دوتا کیت پیدا کردند گفتند بذار تست کنیم چجوری کار میکنه دیدند تستشون مثبت در اومده بعد میگن مردم خوشحال باشید ما در جهان اول شدیم. این طور که این آقای رئیس دولت صحبت میکنه آخرش در دنیا از همه نظر اول خواهیم شد. یکی دو سال ویروس با ما هست ؟ یعنی دی ماه هم هست؟ پس قرنطینه به چه منظوری بود بیست روزه پوکیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بازهم شعار عدالت، کو عدالت فقیر فقیرتر غنی غنی ترهر روز بدتراز دیروز تورا خدا چاپ کنید آیا راست گفتن گناه است بعضی کاخ نشین ها در ناز و نعمت ازکجا آوردن چرا بعضی ازمسئولین رده بالا اموالشان را اگرپاکدست و درستکار هستند شفاف سازی نکردن یامیخواهند به بیت المال دست درازی کنند در حالی که اکثر مردم کوخ نشین وبه نان شب محتاجن.
Iran (Islamic Republic of)
سید اصغر حسینی
۱۷:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
فقر از بیماری بدتر و بیماری زبان از بیماری بدن بدتر است. آن چه مسلم است فشار روانی و پارامترهای آن است که سلامت روان افراد را نشانه می رود و چیز مسلمی است که می دانیم.
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مسولین توفکرنیستن چون مسدونن به محض مشاهده علائم تست وتحت مراقبتهای ویژه قرارمیگیرندولی بقیه چی آیاامکانات درهمه جایکسانه مثلاتوروستاهامثل تهرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه مدیریت ناکارآمد ... خودش کروناست و تا پایان دوره با ماست
Germany
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
من که به بچم اجازه دانشگاه رفتن نمیدم تازمانی که ازریشه کنی بیماری مطمئن بشم مگه ازآب گرفتمش کلی زحمت کشیدم بزرگش کردم ودوسش دارم مگه دورازجون ازش سیرشدم که بفرستم بره تواجتماع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ما سه تا مشکل داریم:
فقر کرونا دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
تفسیر سخنان رئیس جمهور محترم :
۱: کرونا نابود نمیشه پس بهتره کم کم عادیش کنیم مردم بیان بیرون
۲: در چند ماه آینده طبق لیست و جداول در کالاهای ضروری دچار مشکل میشیم
۳: در چند ماه آینده مشکلات اساسی ارز خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ما می تونیم سختیهای یک ساله را در ده روز متمرکز کنیم و کرونا را شکست بدهیم البته اگر دولت بخواهد وگرنه مردم همیشه اماده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
آقای جهانپور اول. اینکه خسته نباشید از اینکه از داخل اتاق محل کارتون با تمام قرنطینه ضد عفونی کامل باخیال راحت اینقدر آمار تکراری هر روز به مردم میدین دوم خیلی جالبه چقدر این ویروس باهوشه کلن هر روز ۳۰۰۰نفر میگیره ۱۲۵نفر میمیره بخدا تا زمانیکه مردم رو ثاپورت مالی وغذایی تکنید نمیشه به آقای روحانی بگیید مردم رو تا زمانیکه ثاپورت نکنن بعدش سه هفته کلن قرنطینه کامل خانگی بدون رفت و آمد هیچکس در خیابانها کوچها روستاها با کنترل صفت و سخت برخورد کردن اگه هم نمیتونید از رهبر مهربان کمک مالی بگیرید تا ایشان دستور دهند تا جون مردم انقلابیشان بیشتر از این زجر وفوتی ندهند تا زمانیکه این قانون رو اجرایی نکنید اوضاع از این بدتر میشود بهتر نمیشود تمام کادر درمانیه کل کشور پزشکان وپرستارهای عزیز خسته اند با این کارها آنها هم راضی ازشما میشوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ظاهرا رئیس جمهور به رهبر مهربان نامه دادن که از صندوق توسعه ی ارزی برداشت بشه برای کرونا، ایشون هنوز صلاح نمیدونن که پاسخ مثبت بدهند. در خبر های همینجا چند روز پیش بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ساپورت درسته عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اول باید عامل فقر رو از بین برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چه طور چین یک ماه کنترلش کرد ولی ما هنوز درگیریم.خدایی مردم کم نذاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چین رو با ما مقایسه میکتی؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چی داری میگی؟ملت بخاطر سلامتی خودشون باید کم نزارن..میخای برو بیرون بگیرش...یا میخای اصلا کار نکن لقمه ی حاضری برات بیارن....رعایت کنین بابا...چقد توقع بیچا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی نمیدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
البته ک کم نزاشتن ، اما یه درصدیشون بخاطر عشقو حال خودشون باعث بدبختی بقیه شدن
Iran (Islamic Republic of)
عليخان
۱۵:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
يكى اول اينو ببره دكترى،دامپزشكى نشونش بده.نه اينكه اول گفت شنبه كرونا تمومه نه الان كه ميگه تا آخر سال پيش ما تشريف داره. خدايا خودت يه رحمى بكن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
تو جیره بگیر کشورهای خارجی رو باید ببرن دامپزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چهل یک سال فقط تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
نفست از جای گرم بلند میشه...بهترین امنیت و آرامشو راحتی رو ما فقط داریم تجربه میکنیم اینقدم ناشکریم....همه جای دنیا تورم هست...۸۰ میلیون جمعیتیم ،فقطم میخوریم دیگه انتظارتون چیه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
در نرمال سازی شرایط جامعه عجله نکنید.
محدودیت ها، سخت گیریها باید حداقل تا پایان فروردین ادامه داشته باشه.
کار، پول،شغل،مسافرت و تفریح همیشه هست.
ابتدا سلامتی سپس بقیه امور
Iran (Islamic Republic of)
یه‌ایرانی
۲۳:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شما‌پول‌دارید‌
ما‌تو‌نون‌خالی‌شب‌موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
فرمایشات رهبری سراسر از امید است همانطور که زنده پخش شد ولی صحبت های رئیس جمهور از اول این بیماری متفاوت است
من و خانواده هرروز دعا می کنیم به زودی زود واکسن این ویروس توسط بچه های نیروهای مسلح تولید شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یکی از مشکلات کشور هرکسی سرجایش نیست نیروهای مسلح دارو بسازند!! چرا پزشک ها و دانشمندان در عرصه علمی کشور دارو را نسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
فرمایشات رهبری سراسر از امید است همانطور که زنده پخش شد ولی صحبت های رئیس جمهور از اول این بیماری متفاوت است
من و خانواده هرروز دعا می کنیم به زودی زود واکسن این ویروس توسط بچه های نیروهای مسلح تولید شود
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۴:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خبرنگار محترم اگر سختتون نیست از رییس جمهور به ظاهر محترم سوال کنین تکلیف مشاغل خصوصی که غیر ضرورین و تولید ندارن چیه اصلا خودش که چیزی نمیگه کلا همش الکیه فقط این حرفا و طرح برای رفع مسیولیته وگرنه اگه دوبار بخونیش میبینی عملا کاری نمیکنه هرجای متن جای دیگه رو نقض میکنه
Germany
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چه جور صحبت می کنه رئیس جمهور ما چه جور ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ح . ع
۱۴:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
باشه ما خانه میشینیم ، فقط یکی بگه کی میخواد خرج زن و بچه منو بده ، اجاره خانه کی میخواد بده ، من از اول کرونا بیکار شدم ، حقوق ماه قبل خودم رو هم‌نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چينيا كه اصلا نميدونستن چي چي هست و چه جوري منتقل ميشه سه ماهه جمعش كردن اونوقت حالا كه تمام جيك و پيك ويروس معلوم شده يه سال ؟؟؟؟؟؟؟
بنازم به اينهمه تدبير و كارايي و توانايي و مديريت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یک ماه پیش که قرار بود از شنبه همه چی عادی بشه...الان میگی ممکنه تا آخر سال درگیر باشیم؟؟هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
يا خدا تا آخر سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
آقای رییس جمهور لطفا به مردم روحیه بدید.اگر هم بلد نیستید لطفا حرف نزنید کلا توی استرس هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
كرونا ميلياردها برابر از فقر بدتره چون حداقل با فقر ملت زنده ميمونن ولي كرونا ميكشه اونم با عذاب و شكنجه وحشتناك
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رعایت پروتکل ها،این خیلی مهم ،اصلا تو صحبت مسولی کلمه پروتکل نباشه اون جمله ناقص،خوب اینجور که مشخص،عادی سازی جامعه از ویروس کرونا انجام شد.مثل بقیه بدبختیهای این ملت که مردم همیشه عادت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
هر روز زندگی ما سخت تر میشه هر روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
همش وعده توخالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
تو تا دوسال هم عجیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی تا اخر سال باید قرنطینه باشیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
نه منظورش اینه که تا پایان سال همه میمیرن تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی تا اخر سال باید قرنطینه باشیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
نه اگه زنده بمونی
Germany
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقا دقیقا درسته چون دولت در بحث فقرزدایی و نه کرونا خوب عمل نکرد بلکه در گسترش آن نقش داشت در بحث کرونا هدفش از شل گرفتن گسترش زیاد بیماری و جلب ترحم جهانی و فشار بر آمریکا برای رفع تحریمها بود در بحث فقر هم میخواست ثابت کند که حتی آب خوردن هم به تحریمها گره میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
احسنت منم همینومیخواستم بگم تیزهوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
این صحبت که نگران کننده است! تو مبارزه با فقر که دولت موفق نبوده ، یعنی تو مبارزه با کرونا هم ناموفق هستش. خدایا پناه می بریم به خودت
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
به فکرمردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
م ص
۱۳:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بازهم افاضات فرمودند!
Germany
احمد
۱۳:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
همینطور هوایی هر روز یه چیز بر خلاف واقعیت میگی فرداش یه چیز دیگه خدا به داد هیأت وزیران برسد تکلیف خودشون رو نمیدونند با تو
Germany
احمد
۱۳:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
همینطور هوایی هر روز یه چیز بر خلاف واقعیت میگی فرداش یه چیز دیگه خدا به داد هیأت وزیران برسد تکلیف خودشون رو نمیدونند با تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
عمل آقای روحانی . فقط عمل . حرف از شما زیاد شنیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شما نبودید دیروز گفتی که کرونا شیبش منفی هست و تا 20 ام شرایط کسب و کارها عادی میشه؟!!! میخوابین پامیشین حرفا چرا تغییر میکنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۲:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
احسنت به شما رییس جمهور .چقدر دلگرمی میدین تا پایان سال کرونا با ماست.میشه بفرمایی تا پایان سال کسی هم زنده میمونه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
مرد
۱۲:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خنده دار البته از آقای رییس جمهور بیشتر از این نباید توقع داشت چون شرایط کرونایی خیلی براش بهتر و مخصوصا استمرار شرایط چون هیچ کسی نیس که ازش درباره مملکت داری بپرسه نه مجلسی هست نه نهاد نظارتی دیگه ای اخه همه مشغول کرونا هستن و بعدش هم امسال ساله اخرشه دیگه آقا خسته شده و دیگه حال کار کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شما می فرمایی تو این چند سال ایشون کار کرده که دیگه خستست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بشرطی خود مسولین هم از قرنطینه بیان بیرون و‌پشت دوربین پیام ندن
آخرین اخبار