سرلشکر باقری:

تحرکات نظامی آمریکا را به دقت رصد می کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کوچک ترین چشمداشت به امنیت ایران با شدیدترین واکنش ما روبرو خواهد شد.

تحرکات نظامی آمریکا را به دقت رصد می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) با اشاره به تحرکات نیروهای آمریکایی در اطراف کشور به خصوص در عراق اظهار کرد: در روز‌های اخیر فعالیت‌های نظامی آمریکا در فضای عراق و خلیج فارس قدری توسعه نشان می‌دهد. در فضای روانی و رسانه‌ای هم به شکل انبوهی در حال خبرپراکنی هستند نسبت به این‌که علیه مجموعه‌های مقاومت در عراق و حشدالشعبی نیاتی را دارند. ما این فعالیت‌ها را کاملا زیر نظر داریم و در مجموعه‌های جمع آوری اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت‌ها ثبت می‌شود و به لحظه ما آن را دنبال می‌کنیم و مجموعه‌های دفاعی کشور ما همگی با هوشیاری از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کشور در حال دفاع هستند.

او افزود: اتفاقاتی که ظرف هفته‌های اخیر علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق افتاده عکس العمل طبیعی مردم عراق و نیرو‌های مقاومت در برابر اقدام شیطانی آن‌ها در ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیرو‌های مقاومتی عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد و آمریکایی بعضا این موضوع را به ما نسبت می‌دهند که این‌ها فرافکنی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین تاکید کرد: آمریکایی‌ها خودشان به خوبی مطلع هستند که مردم منطقه و از جمله مردم عزیز عراق با حضور نظامی آن‌ها در این کشور‌ها مخالف هستند و این عکس العمل طبیعی آن‌ها است و ما صحنه‌ها را زیر نگاه و رصد خود داریم و در دفاع از کشورمان ایستادگی می‌کنیم. طبیعی است که مانند همیشه به این موضوع تاکید می‌کنیم که اگر چنانچه کوچکترین چشمداشت یا اقدام یا نظر سویی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه خواهند شد، اما جمهوری اسلامی هیچگونه دخالتی در این صحنه‌ها ندارد و هیچ قصدی هم نسبت به تعرض به نیرو‌های بیگانه ندارد.

نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح امروز (۱۴ فروردین) با هدف ارزیابی اقدامات قرارگاه‌های نیرو‌های زمینی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در کمک به ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و وزارت بهداشت، با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، همچنین روسای کمیته‌های این قرارگاه برگزار شد.

در این نشست که در محل فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در ارتباط تصویری زنده با فرمانده نزاجا، معاون هماهنگ کننده نزسا و همچنین رئیس بسیج جامعه پزشکی در جریان آخرین فعالیت‌های قرارگاه‌های پدافند زیستی نیرو‌های مسلح در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح از ارزیابی سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح بسیج ملی غربالگری خبر داد.

سرلشکر باقری در این نشست اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری‌اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقابله‌ای خود را در حوزه پدافند زیستی آغاز کردند و به مرور این فعالیت‌ها را توسعه دادند و امروز نیز با تمام توان و در هماهنگی کامل با سیستم بهداشت و درمان کشور در مقابله با کنترل این ویروس در میدان حضور دارند.

وی افزود: امروز قرارگاه‌های متعددی از نیرو‌های زمینی ارتش و سپاه در کنار مجموعه‌های بیمارستانی ثابت و سیار ما در نیرو‌های مسلح در حال ارائه خدمات به مردم هستند. بیش ۱۱۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ها بستری هستند و تحت درمان قرار دارند، همچنین نیرو‌های مسلح از ظرفیت ۳ هزار تخت دیگر برای پذیرش بیماران برخوردارند.

باقری در ادامه گفت: خدا را شاکریم در روز‌های اخیر با کاهش ورودی افراد به بیمارستان‌ها مواجه بودیم و از طرفی بیماران بهبود یافته و ترخیص شده در سطح مجموعه‌های در مانی نیرو‌های مسلح رشد خوبی داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان با بیان اینکه امروز در حوزه غربالگری و شناسایی وضع سلامت جامعه با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و بسیج طرح بسیج ملی غربالگری با سرعت ادامه دارد، گفت: بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی و بکارگیری ۵۰۰ نفر از آنان در کنار دیگر دستگاه‌ها توانسته اند تا امروز وضعیت سلامت بیش از ۷۰ میلیون ایرانی را مورد ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۳:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من نمیفهمم چرا باید منطقه اجازه این حجم تحرکات رو بده
منتظر بمونیم اونا شلیک کنن بعد جواب بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی عباس ساسین
۰۶:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
قابل توجه سخنگوی گروه تروریستی سنتکام:
اومد که اومد اولا به جهنم دوما به درک
سوما بزار بیاد بچه بسیجی ها(که خودمم هستم) براشون بس هستند
اونا رو بزرگترایی مثل عزیزای سپاهی و ارتش نمی خواد دست به کار بشن. ننشونو به عزاشون مشونیم. حفظه الله سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تحرکات دشمن خانگی رو هم رصد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تحرکات دشمن خانگی رو هم رصد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا اول کرونا روساخت و انداخت به جون ملت که سر دنیا رو باهاش گرم کنه تا به اهداف پلیدش برسه اما غافله ازینکه صاحب این مملکت امام زمانه و خودش مواظب امتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
آقا اف 16 های عراقو بگیرید کپی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
انتقام بزرگ از شیطان بزرگ در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با پادگان های خالی از سرباز ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام.جنگ درپیش داریم آمریکای جنایت کار به خاطر یک پهباد نظامی اش سردار سلیمانی ویارانش راهدف قرارداد.وما در پاسخی دوباره پایگاه اسعد رازدیم آنها دنبال تلافی هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سردار نمیدونم چطور تحلیل میکنید اصلا صحبت حمله نیست
صحبت از آرایش دفاعیه در برابر حزب الله همین
آمریکا قصد حمله داشته باشه از بیرون عراق وارد میشه نه از داخل این چه جور تحلیلیه دیگه وقتی پایگاهها و نیروهاش در داخل عراقند ودر محاصره ارتش و ملت عراق و امکان عقب نشینی در صورت شکست رو ندارن آمریکا قصد ماندگاری طولانی مدت در عراق رو داره
تحلیل و خط و نشان سردار واقعا عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سردار اگر شما نبودید حالا چیزی به اسم ایران وجود خارجی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مردم عراق باید هوشیار باشند ... به خدا یکم اقتدار نشون دهند آمریکا فرار می‌کند ..آمریکا که دارد مردم عراق را میکشد ، دیگر شما عراقی‌ها از چه می‌ترسید....
-
هموطن
۲۰:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ویروس کرونا ترفند پیش زمینه آمریکاست که مردم و مسئولان درگیر سلامت جامعه باشندو دفاع از کشور کمرنگ شود و اونها اهداف شوم خود را دنبال کنند...،ولی کور خواندند مردم و مسئولین نظام آگاه تر و هوشیار تر از گذشته اند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دست خداپشت پناه همه نیروهای مسلح کشور امیدوارم تنش جدیدی درمنطقه ایجادنشود
Iran (Islamic Republic of)
۱مین
۲۰:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
یک کسی بفرماید که به چه دلیل خداوند این همه ظلم و ستم بر بندگانش را تحمل می فرماید؟! به خدا، دلمان از این همه ظلم و ستم، خون است.خدایا چقدر صبر داری؟! مگر نفرمودی که بندگانت را یاری می دهی! خدایا! مثلن این مردم یمن که به شما ایمان دارند و در راهت هم جهاد کرده اند. یا مثلن جنایت های صرب ها نسبت به مردم بوسنی و . . . ای قادر متعال و بخشنده و مهربان؛ مگر شما در کمین ستمگران ننشسته ای؟ پس کی بندگان مظلومت را یاری خواهی نمود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
زمانی این جنایات تمام میشوند و ظالمان به جهنم میرن که امام زمانمان مهدی موعود(عج)منتقم آل محمد(ص)ظهور کنه که بسیار نزدیکه انشاءالله.
و زمانی مهدی جانمان(عج.ارواحنافداه)ظهور میکند که شیعیان خود را آماده کنند.
و اگه شیعیان نفهمند خداوند همچنان به آزمون هایش ادامه میدهد انشاءالله.
خدایا رحم کن به همه ی ما.
آمین یارب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
به این کشورهای عربی ترسو اطمینان نکنیم - سردارمان را گرفتن --- ولی ما قوی هستیم و هوشیار
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
بله حتما زیر نظر داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مواظب هواپیماهای مسافربری خودی باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
اگر ما درحوزه دفایی به توصیهای لیبرالهای داخلی عمل میکردیم
و از ساخت موشک وادوات نظامی صرفنظرمیکردیم،وچشم وامیدمان به بیرون از مرزها بود، الان بامذاکره نمی توانستیم جلوی آمریکا دست آوردی داشته باشیم.که به آنها تکیه کنیم.
همین بلای برجام سرمان می آمد.
نکته جالب توجه اینه که هنوز لیبرالها از تاریخ گذشته عبرت
نگرفته اند، واز نداشتهای مذاکره دفاع میکنند.ومیخواهند آن را تکرار کنند.
عمل کردن به رهنمودهای رهبری تنها راه برون رفت از بحرانها
وامیدواربودن به آینده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
نمیدونم ولی یه حسی به من میگه ظهور سفیانی بسیار نزدیکه
اللهم عجل ولیک الفرج
France
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
چند هدف امریکا دنبال می کند شاید یکی از انها کاهش شدید قیمت نفت است و تلاش می کند با ایجاد عملیات نظامی قیمت نفت را در بازارجهانی افزایش دهد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سردار عزیز
لطفا وقت خودتان رو جهت حضور در جلسات ستاد بهران و هیات دولت و... عملکردها چشم یه ملت به شماست .
این کار را به عهده دولت است و چه بخواهند و چه نخواهند باید کاری انجام دهند.چرا باید برا افتتاح یک نقاهت گاه فرماندهان ارشد حضور داشته باشند کارهای خیلی مهم و خطر ناکی در منطقه داره انجام میشه باید فکر و ذکرتان دشمنان خارجی باشه برا دشمن داخلی دولت کافی و در مواقعی هم زیاده چه برسه به اینکه نیروهای نظامی نیز حضور داشته باشند .صد البته اگر در وضعیت عادی تری بودیم انتظار از شما هم بود و لی وضعیت مرزها عادی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
کرونا رو اتداختن به جون مردم سرمون گرم کروناست اونوقت آمریکا داره زیرزیرکی هدفاشو دنبال میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا نابود کنه آمریکارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و درود به تمام رزمندگان
صحبت های اخیر رهبری قوی شدن کشور علاوه بر ابعاد دفاعی و نظامی بر قوی شدن در بحث های علمی،اقتصادی،فرهنگی و سیاسی تاکید داشتند
انشالله که تمامی رزمندگان در این ابعاد کار کنند و تک بعدی نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رصد تنها کافی نیست !!!
اینکه بشینیم و عکس العمل فقط نشون بدیم !!!؟؟
یک تهدید بالقوه در حقیقت تهدید بالفعل که زمانش نرسیده
نباید اجازه بدیم بهترین زمان رو بدست بیارند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آفرین و احسنت
قطعا و صد قطعا همه پای کار هستن
جهنمی از آتش براشون داریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ یکبار شیون یکبار بیاین دمار روزگار امریکا دراریم
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۷:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
با این وضعیت آمریکا بیشتر بدنبال استقرار سامانه دفاعی در خاک عراق بود و بخاطر اینکه کمتر اعتراضی باشد این برنامه ها رو انجام میده و بعد از مدتی این سیاستهای امریکایی کم میشه.الان هم بعد از ترور دید که عملا حرکت خاصی از ایران و نیروهای نیابتی نبود و متاسفانه از این فرصت در حال استفاده شده و ادامه برنامه های خود رو اجرا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ
دست خدا بالاى دست آنها است،
انشاالله به لطف الهی و به دست نیروهای مسلح،
اگر آمریکا غلط زیادی کند، تابوتهایشان را بر سرشان خواهیم ریخت،
United States of America
علی خدایی
۱۶:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
فرمانده باید همیشه هر نوع تکنولوژی بسازیم و باید به قوت نظامی مان سرعت ببخشیم آن شاالله پیروزی با مومنان حقیقی است یا الله بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۶:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا از هر زمان دیگری سست تر و ترسوتر شده است و بهتر از این نمیشه که همه تجهیزات و نظامیان تروریستش رو در عین الاسد جمع کرده که کاملا در تیررس ماست که اگر دست از پا خطا کنند نابودشدن میکنیم به حول قوه الهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سردار خدا پشت و پناه شما و یارانت .تا شماها هستین ما خیلامون راحته .
Iran (Islamic Republic of)
ام
۱۵:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
درود بر فرمانده دلیر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
برادر این بی شرف های آمریکایی دنبال کودتا در عراق هستند با توجه به رزمایش اینها در امارات و اسراییل و آزادی سربازان داعش و حساسیت محور دینی در مرجعیت در نجف و کربلا و یا هر شهر دیگر مثل کاظمین که نزدیک بغداد باشد و حاکمیت را هدف قرار میدهند با ترور و دستگیری مراجع و کودتا توسط باز مانده های ارتش بعث و اون نخست وزیر غربی جدید عراق و همراهی کردستان عراق فقط کودتا به نظر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
به طور کلی حضور آمریکا چه به صورت پایگاه نظامی یا سفارت و یا روابط دیپلماتیک به ضرر مردم منطقه است
حتی اگر منافع کوتاه مدتی داشته باشد در بلند مدت مضر است چون باید برای منافع آمریکا هزینه کنند منافع بدست آمده از آمریکا هم جور وابستگی در زمینه ها مختلف و تبلیغات عوام فریبانه برای مردم آن کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من آمریکا ی جورایی داره واسه ایران خط و نشون میکشه ایران باید ی زهر چشم ازش بگیره هرچه سریع تر تا حساب کار دستش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ما نباید شروع کننده باشیم
آخرین اخبار