کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافردر استان کردستان

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: کرونا باعث کاهش ۹۵ درصدی ترددمسافر از طریق پایانه‌های حمل و نقل عمومی به این استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید عبدالرحمن حسینی گفت: طرح نوروزی راهداری در این استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در حال اجراست گفت: در این مدت حدود ۷۲ درصد استفاده از حمل و نقل عمومی مسافر و همچنین بیش از ۹۵ درصد نیز تعداد مسافر کاهش داشته است.

او افزود:در آمار منتهی به ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ میزان جابجایی کالا و بار این استان با ۱۲ درصد افزایش از حدود ۴۲ هزار تن مدت مشابه سال قبل (طرح نوروزی ۹۸) به ۴۸ هزار تن رسیده است.

حسینی با بیان اینکه امسال در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی محدودیت‌های حمل و نقل عمومی اعمال شده است افزود: به منظور تامین مایجتاج عمومی مردم در این طرح هیچ محدودیتی برای حمل و نقل بار اعمال نشده و بلکه تاکید بر سهولت این مساله بود.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرکت‌های حمل مسافر بویژه اتوبوس‌ها اجازه سوار کردن مسافران بیش از ۱۰ درصد ظرفیت خود را ندارند.

استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان‌های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.