جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قربانی کرونا می‌شود؟

با توجه با شیووع گسترده ویروس کرونا مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر لغو شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان اغلب رقابت‌های ورزشی از جمله المپیک ۲۰۲۰، مسابقات ویمبلدون و حتی یورو ۲۰۲۰ هم به تعویق افتادند و اکثر کشور‌ها در قرنطینه هستند.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قربانی کرونا می‌شود؟

قطر امید‌های زیادی برای برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۲۲ داشت و در سال اخیر هم تلاش کرد تا  از بحران اقتصادی و سیاسی خود را نجات دهد.  

قطر در تلاش بود سرعت ساخت و ساز استادیوم‌های ورزشی و هتل‌ها را افزایش دهد. حالا با شیوع ویروس جدید کرونا قطعا جام جهانی ۲۰۲۲ تحت تأثیر قرار می‌گیرد و برنامه ریزی‌ها دستخوش تغییراتی خواهد شد. به گفته روزنامه اسپانیایی "AS"  اولویت  فیفا تعویق در رقابت‌های فوتبال بود که منجر به تعویق افتادن رقابت‌های  یورو ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۱ شد که خود مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

با دانستن اینکه مهلت مسابقات مقدماتی جام جهانی  در ماه مارس سال آینده به پایان می‌رسد و تعداد زیادی از مسابقات در ابتدای سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، در این زمان تیم‌ها  برای حضور در یورو  و کوبا آمریکا ۲۰۲۱  آماده می‌شوند و برنامه ریزی این مسابقات تا پایان تابستان خواهد بود.

با این حال چند رسانه بین المللی، از جمله رویترز، ۲۴ فرانسه و رادیو مونت کارلو بین المللی ابراز امیدواری کرده اند که ساخت و ساز ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که به صورت شبانه روزی در دوحه انجام می‌شود به زودی به اتمام برسد. این در حالی است که تقریبا روند ساخت و ساز استادیوم‌ها متوقت شده و در فاصله هزار روز مانده به جام جهانی دوحه خبری از افتتاح آن‌ها نیست.

قطر در تلاش است تا با همه شرایط موجود و حتی روند کند ساخت هتل ها، ایمنی کارگران را  تامین کند تا بلکه بتواند ۶۰ هزار اتاق و ۸ استادیوم را آماده افتتاح کند. دوحه پس از شیوع ویروس کرونا در بین شهروندانش با یک بحران واقعی مواجه شده است، زیرا این ویروس آثار خود را مطمئنا در مسابقه مهمی همچون جام جهانی خواهد گذاشت.


بيشتر بخوانيد: کرونا به جام ملت‌های فوتبال آسیا رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار