کارکنان کدام ادارات در روز‌های کرونایی باید در محل کار باشند؟

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درباره اینکه کدام کارکنان ادارات باید روز‌های کرونایی در محل کار باشند، پاسخ داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین به قوت خود باقی است و همه مواردی که در این طرح دیده شده تا ۲۰ فروردین ماه باید اجرا شود.

او ادامه داد: مواردی که در طرح آمده رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، کنترل مبادی ورودی و خروجی، تعطیلی صنوف غیر ضروری و فعالیت ادارات حداکثر با حضور یک سوم کارکنان و صرفا کارکنان ضروری برای ارائه خدمت به مردم است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی مدارس و دانشگا هها نیز تا ۲۰ فروردین تعطیل خواهد بود، افزود: شرکت‌ها و کارخانجات مصوبه ستاد ملی بیماری کرونا برای تعطیلی ندارند، اما پروتکل‌های بهداشتی به آنان ابلاغ شده که باید رعایت کنند و مکلف هستند که پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را اجرا کنند.

قاسم پور تصریح کرد: هیچ تصمیمی دال بر اینکه کارخانجات تعطیل شوند تا به این لحظه نداریم البته به کارخانه‌ها توصیه کرده ایم کارخانجاتی که تعداد کارگران آن‌ها زیاد است و تولیدات استراتژیک و ضروری متناسب با شرایط بحران کرونا ندارند خودشان فعالیت شان را تعطیل کنند.

او ادامه داد: ادارات حداکثر با یک سوم کارکنان ضروری برای ارایه خدمت به مردم فعالیت می‌کنند و مابقی کارکنان به شیوه‌های دورکاری، شیفت کاری و نوبت کاری فعالیت می‌کنند و چنانچه مرخصی استحقاقی دریافت کنند جزو مرخصی استحقاقی لحاظ نخواهد شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، کوهچنار، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.