مقام ارشد بهداشتی کره شمالی: هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم

یک مقام ارشد بهداشت و درمان کره شمالی گفته است هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کره شمالی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد بهداشت و درمان کره شمالی امروز پنجشنبه اعلام کرد هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کره شمالی وجود ندارد.

این مقام کره شمالی در حالی چنین اظهارنظری کرده است که هم اکنون هزاران نفر در کشور‌های مختلف جهان به این بیماری همه گیر مبتلا شده اند. همچنین هم مرز بودن کره شمالی با کره جنوبی و چین که به شدت از ویروس کرونا آسیب دیده اند، گمانه زنی‌ها در خصوص همه گیر شدن ویروس کرونا در کره شمالی را نیز افزایش داده است.

کره شمالی در اواخر ماه ژانویه، پس از شیوع کرونا در چین و کره جنوبی همه مرز‌های زمینی و هوایی خود را بست و اقدامات تفکیکی شدیدی را اعمال کرد.

پارک میون سو، مدیر مرکز ملی بیماری‌های واگیر کره شمالی گفته است پیونگ یانگ تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این کشور انجام داده و در این زمینه به موفقیت نیز رسیده است. به همین منظور در قلمروی خود هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته است.

او با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کسی در کره شمالی به این ویروس آلوده نشده است، گفت: ما اقدامات پیشگیرانه و علمی مانند بازرسی و قرنطینه کلیه افرادی که وارد کشورمان شدند، ضد عفونی کامل کالا‌ها و همچنین بستن مرز‌ها و خاتمه پیوند‌های دریایی و هوایی را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ویروس کرونا در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان شیوع یافته است و تنها به تعدادی از جزایر جهان و برخی از کشور‌های جنگ زده راه نیافته است. برخی کارشناسان معتقدند کره شمالی به واسطه تحریم‌های سنگین آمریکا از نظام سلامت کامل برای مقابله با کرونا برخوردار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۲:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مطمئنم گرفتن مگه میشه نگرفته باشن حالا چند روز دیگه مجبور میشن اعلام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
از ترس جونشون جرات نکردن بگن مریض هستن
آخرین اخبار