احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از گاز سمی در حمله به حمص سوریه

یک کارشناس نظامی سوری از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از گاز سمی در حمله موشکی به حومه حمص خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک در بخش عربی خود گزارش داد یک کارشناس نظامی سوری از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از گاز سمی در حمله موشکی به حومه حمص خبر داد.

علی مقصود، کارشناس نظامی و راهبردی سوری در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفته است تجاوزگری خصمانه اسرائیل به حمص پس از آن صورت گرفت که این رژیم از توافق برای سازش سیاسی در سوریه مطلع شد. طی روز‌های آینده با نابودی جبهه النصره شهر ادلب باز پس گرفته خواهد شد و مابقی گروه‌ها نیز سلاح خود را به زمین خواهند گذاشت و تسلیم خواهند شد.

گلوله باران حمص در واقع تکرار عملیات آمریکا به بهانه وجود مواد شیمیائی در فرودگاه الشعیرات است. اسرائیل در این حمله احتمالاً از مقادیر کمی نوعی گاز سمی استفاده کرده است.

خبرگزاری سوریه (سانا) روز سه شنبه گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه به سمت اهداف متخاصم در آسمان حمص آتش گشوده است.

یک منبع بلند پایه امنیتی سوری نیز به اسپوتنیک گفته است اسرائیل از طریق آسمان لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت یکی از مواضع نظامی سوریه در حومه شرقی حمص کرد که البته این موشک پیش از آنکه به هدف برسد منهدم شد.

این منبع افزود این حمله موشکی در دو نوبت صورت گرفت. در نوبت نخست هشت فروند موشک و در نوبت دوم چهار فروند موشک به سمت یک پایگاه نظامی سوریه در حومه حمص شلیک شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار