مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده هلن

سه قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده هلنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دوستداران محیط زیست پس از مشاهده سه قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت‌شده جنگلی هلن، اقدام به تصویربرداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کردند.

او افزود: این افراد، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده، در اختیار مسئولان محیط زیست استان قرار دادند.

احمدی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه زیستگاه مناسبی برای گربه سانان است، اضافه کرد: زیست بوم منحصر به فرد، تنوع پوشش گیاهی و وجود دره‌های عمیق و سخت گذر در این مناطق شرایط مناسبی را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، خرس قهوه ای، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی نظیر است.

پلنگ ایرانی با نام انگلیسی Persian Leopard و نام علمی Panthera pardus saxicolor بزرگترین زیرگونه پلنگ در دنیا محسوب می‌شود که در طبقه «در معرض خطر» قرار دارد. گستره انتشار آن کشور‌های غرب آسیا (به استنثای شبه جزیره عربستان) است و در حال حاضر، بیش از دو سوم جمعیت آن در طبیعت در داخل مرز‌های ایران زیست می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار