چمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمدید شود/ در بحران کرونا شاهد همکاری خوب گروه‌های جهادی بودیم

فعال اصولگرا گفت: در بحران کرونا شاهد همکاری خوب مردم و گروه‌های جهادی بودیم که در نقاط دیگر دنیا وجود نداشت.

/مهدی چمران رئیس اسبق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی اقدامات دولت در مواجه با کرونا،گفت: به طور کلی می‌توان گفت که هم انتقاداتی به این موضوع مطرح است و درعین حال اقدامات خوبی هم انجام شده که نمی‌توان از آنها گذشت.

او ادامه داد: به طور کلی به نسبت برخی کشورها اقدامات ما بسیار خوب بوده که البته برخی از کشورها هم از ما جلوتر هستند، اما به طور کلی می‌توان گفت که برخی از برنامه ها کمی با تاخیر شروع شد و شاید اگر زودتر اتفاق می‌افتاد میزان خسارات کم تر بود؛ زیرا هنوز معلوم نیست که ما به آن پیک رسیده ایم یا خیر و ممکن است در روز‌های آینده به پیک رسیده که امیدواریم بعد از آن انشاالله شاهد یک سیر نزولی در آمار مبتلایان باشیم.

چمران افزود: برخی‌ها هم معتقدند که اگر این اتفاقات و فاصله‌گذاری اجتماعی را زودتر شروع و یک طرح نیمه قرنطینه را از اواسط اسفندماه آغاز می‌کردیم که جلوی مسافرت‌های نوروزی و ازدحامات شب عید گرفته می‎شد، احتمالا الان وضعیت بهتری را شاهد بودیم؛ البته در این میان مسائل اقتصادی هم مطرح بود؛ زیرا بسیاری از افراد کسب و کارشان از این راه تامین می‌شد، اما در هر حال قطعا سلامتی بر مسائل مالی اولویت بیشتری دارد، زیرا مسائل مادی تکرار شده و به گونه‌ای دیگر حل خواهد شد.

فعال اصولگرا درباره اقداماتی که باید در آینده هم انجام شود، گفت: این بستگی به منحنی ابتلا دارد که امروز بسیاری از مردم ما را دچار خود کرده است و اگر باز هم قرار باشد بالا رود قاعدتا باید جداسازی‌ها و فاصله‌گذاری‌هایی که اکنون در دست اجراست ادامه پیدا کند تا به نقطه‌ای برسیم که از تعدد بیماران کاسته شود؛ البته اینها اقداماتی تخصصی است که بایستی مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق پزشکی و مدیریتی در مدیریت بحران باشد.

رئیس اسبق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: امروز باید یک مدیریت بحران قوی در شهر داشته باشیم؛ باید در ابتدا اقداماتمان یک انسجام عملیاتی داشته باشد که قطعا لازمه اش همکاری مردم است.

او گفت: همچنین مراکز تحقیقاتی و علمی ما باید بر این موضوع تحقیات بیشتری انجام دهند؛ زیرا هنوز دارویی قطعی برای این دارو وجود ندارد و  در روش‌های مقابله‌ای هم اختلاف نظر وجود دارد که این‌ها تماما مسائل علمی است و باید روی آنها بسیار علمی و دقیق کار شود.

پمران در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که ما در این زمینه شاهد همکاری خوب مردم و گروه‌های جهادی بودیم که در نقاط دیگر دنیا وجود نداشته و این همکاری‌ها و تعامل به قوت قلب و بالا بودن روحیه مردم در مبارزه کمک می‌کند و این‌ها هم باید تقویت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار