زادبوم:

بندرعباس به سلطان قابوس خط کانتینری کشید

معاون وزیر صمت گفت: با پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته با عمان، برای اولین بار خط کانتینری از بندرعباس به بندر سلطان قابوس در مسقط راه اندازی می شود.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  شاتا، حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت  با اشاره به اینکه کرونا علیرغم ایجاد مشکلاتی برای تجارت خارجی کشورمان، نتوانسته مانع از تجارت هوشمندانه ایران شود، اظهار کرد: اقتصاد ایران، بحران کرونا را نیز پشت سر خواهد گذاشت، همچنان‌که طی سال‌های گذشته اقتصاد و تجارت همواره با تحریم‌های ناجوانمردانه روبه رو بوده است، اما با اقتدار توانسته است مسیر خود را پیدا کند و از بحران فعلی نیز عبور خواهد کرد.

وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا، از طریق سفارتخانه‌ها و رایزن‌هایی که در کشورهای همسایه داشتیم، رصد روزانه مرزها صورت می‌گرفت و از طریق اپلیکیشن «راهنمای تاجر» و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد.

زادبوم تاکید کرد: کرونا علاوه بر تهدیدی که برای اقتصاد و تجارت خارجی ایجاد کرد، یک فرصت ویژه و درخشان برای توسعه صادرات در بخش‌های دیگر از جمله صادرات خدمات به وجود آورد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: شکی نیست که شیوع ویروس کرونا و تحریم، روی برنامه‌ریزی‌های ما تاثیر می‌گذارد اما‌ نباید اجازه دهیم توسعه تولید و صادرات تاثیر جدی ببیند و از فضای به وجود آمده در کشورهای اطراف و بازارهای همسایه در راستای اهداف صادراتی باید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار