دولت با بسته پشتیبانی از گردشگری و صنایع دستی حمایت می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از به نتیجه رسیدن بسته حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی در دولت خبر داد.

دولت با بسته پشتیبانی از گردشگری و صنایع دستی حمایت می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بسته حمایتی که به واسطه خسارت‌های متحمل شده در زمان شیوع ویروس کرونا، با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، شامل حال واحد‌ها و فعالان گردشگری و صنایع دستی شده است.

او اعلام کرد: این بسته حمایتی با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تهیه شده است که این افراد از این دو صنعت برای امرار معاش استفاده می‌کردند تا جلوی ایجاد مشکل برای نیروی انسانی این حوزه را بگیرد.

ارجمند افزود: افراد فعال، هنرمند، مهمترین سرمایه صنعت گردشگری و صنایع دستی بوده است. آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری و صنایع دستی زنجان بزودی مشخص خواهد شد و اقدامات بعدی در این خصوص انجام خواهد یافت.

اوگفت: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد حمایتی این بسته هستند.

ارجمند تصریح کرد: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحد‌های گردشگری و صنایع دستی از دیگر موارد این بسته حمایتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) را به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی دولت عنوان کرد و: همچنین امکان استفاده واحد‌ها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ گردیده است.

 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.