شرکت ۹۰ درصد مردم مهریز در طرح غربالگری بیماری کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز گفت: بیش از ۵۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان مهریز از نظر بیماری کرونا غربالگری شدند.

شرکت ۹۰ درصد مردم مهریز در طرح غربالگری بیماری کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علیرضا پورمازار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز گفت: طرح  غربالگری کووید ۱۹ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۹.۵ درصد، از جمعیت ۵۵۶۸۷ نفری مهریز مورد غربالگری قرار گرفته اند.

او افزود: در این طرح غربالگری، بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت با شماره ۴۰۳۰ با خانوار‌ها تماس می‌گیرند و وضعیت خانوار را از نظر علایم بیماری و اطمینان سلامتی بررسی می‌کنند.

پورمازار ادامه داد: آن‌ها ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی و سلامت به آنان، در صورت نیاز و وجود علایم بیماری جهت مراقبت‌های بعدی به پزشک و یا مراکز غربالگری ارجاع داده می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز تصریح کرد: از کل جمعیت ۵۵۳۶۱ نفر غربالگری شده ۳۶۹۸۵ نفر در حوزه شهر و ۱۸۷۰۲ نفر در حوزه روستایی غربالگری شده اند.

او افزود: این طرح از سوی ۱۰ مرکز جامع سلامت و ۲۱ خانه بهداشت در سطح شهرستان مهریز اجرا و در این طرح علاوه بر غربالگری همه افراد خانوار، وضعیت افراد مشکوک به کرونا هم پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.