درخواست رئیس فراکسیون فتح عراق برای برکناری الزرفی

محمد الغبان از برهم صالح، رئیس جمهور عراق خواست تا نخست وزیر مکلف را برکنار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، محمد الغبان، رئیس فراکسیون فتح در پارلمان عراق برهم صالح، رئیس جمهور را به لغو تکلیف عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق فراخواند.

الغبان گفت: هرگونه تلاشی برای دور زدن تصمیم مجمع عمومی در دیوان محاسبات فدرال اگر اجرایی شود مجبور خواهیم شد تا اسرار را فاش کنیم.

پیش از این نیز احمد الاسدی، سخنگوی رسمی ائتلاف فتح عراق گفته بود که معرفی نامزد نخست وزیری عراق حق اکثریت پارلمان است.

الاسدی افزود: حفظ حق اکثریت پارلمانی و دور نزدن آن را خواستاریم و معرفی نامزد نخست وزیری، حق اکثریت پارلمانی است و مامور کردن نخست وزیر نیز حق رئیس جمهور است.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق پس از انصراف محمد توفیق العلاوی از تشکیل کابینه جدید عراق، در اقدامی یک جانبه و بدون در نظر گرفتن نظر اکثریت پارلمان عراق عدنان الزرفی، استاندار سابق نجف را که به گفته برخی منابع دارای تابعیت آمریکایی است برای تشکیل دولت جدید مکلف کرد که این اقدام با مخالفت احزاب و فراکسیون‌های سیاسی مواجهه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا بر قلب دشمنان مهر ختم القلوب زده است اینها هیچ درک نمی کنند درمان آنها مقاومت تا خروج نهایی از عراق است.اگر عدنان الزرقی یک عنصر وابسته به آمریکاست رییس جمهور حذفش کند تا آمریکا یی ها انگیزه ای برای ماندن در عراق نداشته باشند.
آخرین اخبار