هزینه ۴۰۰۰ میلیارد دلاری شیوع کرونا برای جهان

بانک توسعه آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ممکن است از دو هزار میلیارد دلار به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بانک توسعه آسیا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ممکن است از دو هزار میلیارد دلار به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار یعنی از ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی به ۴.۸ درصد برسد.

به گفته این نهاد که مقر آن در مانیل، پایتخت فیلیپین است، این ارزیابی ممکن است کمتر از میزان واقعی باشد، به ویژه به این علت که بحران‌های احتمالی اجتماعی و مالی همچنین تأثیرات دراز مدت این بیماری همه گیر را بر نظام‌های بهداشت و آموزش در نظر نگرفته است.

آستانه آلودگی یک میلیون نفر به ویروس جدید کرونا در جهان روز پنجشنبه پشت سر گذاشته شد و شمار مرگ و میر ناشی از آن به ۵۲ هزار مورد رسید.

یاسوکوکی ساوادا، مسئول اقتصادی در بانک توسعه آسیا اعلام کرد: «هیچکس نمی‌تواند گستردگی گسترش همه گیری کووید-۱۹ و مدت زمان آن را پیش بینی کند.»

او افزود: «احتمال بحران مالی جدی را نمی‌توان منتفی دانست.»

این پیش بینی‌ها بر این مبناست که همه گیری ویروس کرونا سال کنونی میلادی تحت کنترل درخواهد آمد و در سال ۲۰۲۱ همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. با این حال، افزایش همه گیری منتفی نیست و سطح شدت آن ناشناخته است.

بانک توسعه آسیا هشدار داد این نتایج ممکن است بدتر از حد انتظار باشد و رشد اقتصادی ممکن است به این سرعت از سر گرفته نشود.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین، بزرگترین قدرت اقتصادی آسیا، در سال ۲۰۲۰ به ۲.۳ درصد برسد در حالی که این کشور در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۶.۱ درصدی را به ثبت رسانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار