تولید محلول ضدعفونی کننده نانویی در تبریز

پژوهشگران تبریزی موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان نانوکلینیا با استفاده از نانوذرات نقره و اکسید روی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،پژوهشگران تبریزی موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان نانوکلینیا با استفاده از نانوذرات نقره و اکسید روی شدند.

 رستمی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز گفت: گروهی از اعضای هیات علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند، تلاش می‌کنند تا محصولاتی بر پایه نانو تولید کنند.

 رستمی با اشاره به نانو ذرات نقره و اکسید روی به‌کار رفته در این محلول ضدعفونی کننده گفت: از محلول ضدعفونی نانوپایه جدید می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌هایی با منشا باکتری استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار افزود: این محصول به‌دلیل داشتن نانو مواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

رستمی با اشاره به دریافت گواهی‌نامه نانو مقیاس برای تولید این محلول گفت: محلول ضدعفونی کننده نانوکلینیا علاوه‌بر گواهی نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.