سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

امروز با عبور موجی از نوار شمالی کشور علاوه بر مناطق شرقی کشور، در ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز(شنبه) با عبور موجی از نوار شمالی کشور علاوه بر مناطق شمال شرق و شرق کشور، در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت یکشنبه در شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور ادامه خواهد داشت که با وزش باد شدید در برخی مناطق همراه بوده و در بخش‌های شرق و جنوب شرق کشور می‌تواند منجر به تشکیل گرد و خاک شود.

همچنین در بخش‌هایی از استان گلستان، خراسان شمالی،  شمال و شرق خراسان رضوی بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب، در بخش‌های شمال غربی کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در روز سه‌شنبه با تقویت این سامانه گستره بارش ابتدا نوار شمالی و به تدریج کل نیمه شمالی کشور، تا حدی مرکز و بخش‌هایی از جنوب غرب به ویژه زاگرس مرکزی را فرا خواهد گرفت و موجب بارش نسبتا شدید باران در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر می‌شود.

ضمنا احتمال ریزش تگرگ در شمال شرق کشور و از اواخر وقت وزش باد شدید وجود دارد.

چهارشنبه همچنان فعالیت این سامانه در بخش‌های غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز، مرکز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد.

گفتنی است، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در سواحل شمالی، شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بین ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افت محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در این مناطق رخ می‌دهد و کاهش دما روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور نیز بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

وضعیت آب و هوا در ۱۶ فروردین ۹۹

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار