اعمال قرنطینه در درازمدت و آسیب به اقشار کم‌درآمد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اعمال قرنطینه در درازمدت به تعدادی از مشاغل به ویژه اقشار کم‌درآمد آسیب می‌رساند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مسئولان نباید تامین معیشت افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و اقشار کم‌درآمد جامعه را در شرایط کنترل ویروس کرونا مورد غفلت قرار دهند از مسئولان خواست تا برای حمایت از آنها تدبیری بیندیشند.

او، در مورد نحوه اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پروتکل‌های نحوه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی را ابلاغ کردند که شامل اصناف و آحاد جامعه می‌شود، اما در این زمینه فرهنگسازی از اهمیت بسزایی برخورد است تا بتوانیم با کمک و همراهی شهروندان ویروس کرونا را شکست دهیم.

قرنطینه نباید باعث سلب آسایش عمومی شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اعمال قرنطینه در درازمدت به تعدادی از مشاغل به ویژه اقشار کم‌درآمد آسیب می‌رساند، ادامه داد: قرنطینه در سطوح مختلف درمانی، خانگی و بین شهری اعمال شد که به ترتیب در جهت پیشگیری از گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، اما تا زمانی می‌توان به این امر مبادرت ورزید که باعث سلب آسایش مردم نشود.

جلیل مختار تصریح کرد: بی‌تردید اعمال قرنطینه در پی هدف بزرگتری که همانا تضمین سلامت عمومی است، صورت گرفت، اما تداوم آن منوط بر این است که مردم در تامین معیشتشان با مشکل مواجه نشوند.

او افزود: هم‌اکنون لازم است دولت به دنبال این باشد که ضرر و زیان اقتصادی تعدادی از اصناف که در پی اعمال قرنطینه با مشکلات جدی مواجه شده‌اند را جبران کند، از سوی دیگر وضعیت معیشت افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی مورد غفلت قرار نگیرد و بسته‌های حمایتی اعم از لوازم بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری در ابتلا به بیماری کرونا و مواد غذایی برای آنها در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارگران فصلی و دستفروشان از جمله اقشاری از جامعه هستند که با اعمال قرنطینه قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی خود هم نیستند، بنابراین لازم است هم مشمول دریافت حق بیمه بیکاری قرار گیرند و هم بسته‌های حمایتی به این افراد تعلق گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.