استرس چیست و چگونه آن را مدیریت کنیم؟

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز راه‌کارهای مدیریت استرس در زندگی را منتشر کرد.

سرهنگ یدالله رنجبرپور، رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که واکنش های فيزيکی، ذهنی و عاطفی که در نتيجه تغييرات و نيازهای زندگی فرد، تجربه می شوند را استرس می گويند، گفت: راهکارهای زیادی برای یادگیری و مدیریت استرس در زندگی وجود دارد.

او با اشاره به این که استرس می تواند در فعالیت های روزانه ما تاثیرات مخربی را بگذارد، افزود: کار را به کاردان بسپارید و کاری به کار دنیا نداشته نباشید.

رنجبرپور با بیان این که با یک دست چند هندوانه بلند نکنید، گفت: خواهان ایجاد تغییرات تدریجی در زندگی تان باشید.

او افزود: مهمانی های کوچک و دوستانه ترتیب بدهید.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: به اندازه ای که نیاز دارید بخورید و شتاب زده تصمیم گیری نکنید.

او افزود: بپذیرید که گاهی اوقات زندگی می تواند بسیار سخت و آزار دهنده باشد بنابراین شادمان کردن را به تاخیر نیندازید.

رنجبرپور در ادامه گفت: اگر هر روز صبح آشفته هستید، کمی زودتر از خواب بیدار شوید و سعی نکنید همه چیز را بدانید و بیش از حد داوطلب نشوید.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که ورزش، ضامن سلامتی شما و خانواده تان است، گفت: تناسب اندام ثابت و همیشگی، همراه با عادت غذایی خوب شما را لاغرتر، سالم تر، بسیار پرتوان تر می کند و در نتیجه از زندگی بیشتر لذت می برید.

او افزود: هر روز یک وسیله اضافی را دور بریزید و خانه، محل کار، انباری و... را خلوت تر، منظم تر و زیباتر کنید.

سرهنگ رنجبرپور با اشاره به این که در انجام کارها صبور باشید، زیرا به ثمر رسیدن هر کاری نیازمند گذشت زمان است، گفت: به تلاش خود ادامه دهید و هرگز تسلیم سختی های احتمالی راه نشوید.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.