طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین در گیلان اجرا می شود

معاون استاندار گیلان گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا ۲۰ فروردین در استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان ادامه دارد و تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، بوستان ها، مدارس و دانشگاه‌های گیلان همچنان تعطیل است.

او با بیان اینکه سازمان‌ها و ادارات استان با شیفت‌بندی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، افزود: تمامی این اقدام‌ها در راستای عملیاتی ساختن دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، از ادامه فعالیت برخی از مشاغل خاص با هدف تأمین مایحتاج زندگی مردم خبر داد و گفت: تمامی اماکن و مشاغلی که باید برای ارائه خدمات عمومی فعال باشند نظیر نانوایی‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه کننده مواد پروتئینی و لبنی این روز‌ها برای ارائه خدمات به مردم باز هستند.

محمود قاسم نژاد، با بیان اینکه تا زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گیلان ساکنان هر شهری فقط می‌توانند در محدوده شهر خودشان تردد کنند، افزود: با توجه به شرایط حساس فعلی ورود هرگونه مسافر و گردشگر به گیلان از جمله خط قرمز‌های ما محسوب می‌شود بنابراین از ورود میهمانان جلوگیری می‌شود.

او، با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات دولتی استان با یک سوم نیرو‌های خود نسبت به ارائه خدمت اقدام می‌کنند، گفت: امیدواریم با تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین وضعیت استان از حیث مقابله با انتشار بیشتر ویروس کرونا بهتر از قبل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، مؤثرترین و کارآمدترین راه مقابله با ویروس کرونا را خودمراقبتی و قرنطینه از سوی مردم اعلام و تصریح کرد: مقابله با کرونا تنها از طریق خودمراقبتی محقق می‌شود بنابراین اگر مردم در خانه بمانند و با برنامه‌های ستاد استانی و وزارت بهداشت و درمان همکاری کنند راحت‌تر می‌توانیم این ویروس را مهار کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.