مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: نشاء مکانیزه برنج در ۸۰ درصد شالیزار‌های میاندورود انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با بیان اینکه این شهرستان دارای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: از این میزان بیش از ۸۰ درصد آن به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

او افزود: شهرستان میاندورود با ۳۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ۱۲ هزار بهره‌بردار نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی در استان را به خود اختصاص داده است.

علوی با اشاره به شیوع بیماری و ویروس کرونا و خسارات وارده به کشور، گفت: در این زمینه توصیه‌های فنی و پیشگیرانه در خصوص این بیماری به کشاورزان ارائه شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه از دهه اول فروردین ماه هر سال کشاورزان و شالیکاران شهرستان راهی مزارع خود می‌شوند و تا روز‌های پایانی شهریور ماه، با عزمی راسخ در شالیزاری مشغول فعالیت هستند، گفت: چند سالی است کشاورزان شهرستان برای افزایش تولید محصول خود، کشت مکانیزه را جایگزین کشت سنتی کردند، اما هنوز این فعالیت همه‌گیر نشده و کشاورزانی هستند که با انجام کشت سنتی در شالیزار خود، سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند.

او با بیان اینکه این شهرستان دارای ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: از این میزان بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت مکانیزه کشت می‌شود و برای تولید با سلامت کشاورزان به دست می‌آید، اما امسال کشت برنج با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به‌صورت متناوب است، به همین دلیل جهاد کشاورزی تاکید فراوانی بر کشت مکانیزه برنج و جلوگیری از تجمع کارگران در مزارع برنج را دارد.

علوی با بیان اینکه ضرورت دارد کشاورزان برای حفظ سلامت خود و دیگران نسبت به کشت مکانیزه اقدام کنند، گفت: توصیه ما به کشاورزانی که به‌صورت غیرمکانیزه قصد کشت و کار دارند این است که از بکارگیری کارگران غیربومی خارج از استان در شالیزاری خودداری کنند.

او افزود: با توجه به وجود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ‌های سیاه‌ریشه در شهرستان و آغاز برداشت نوبرانه هلو و شلیل در اوایل خرداد ماه، رعایت توصیه‌های بهداشتی براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ضروری است و درصورت امکان از بکارگیری کارگران غیربومی باید خودداری شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار