تولید ماده ضدعفونی نانو نقره در چهارمحال و بختیاری

یک واحد صنعتی دانش بنیان در شهرکرد موفق به تولید نخستین ماده ضدعفونی کننده براساس نانو نقره شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رسول پژوهش ده چشمه‌ای سازنده ماده ضدعفونی کننده  گفت: در این محصول به هیچ وجه از ترکیبات کلردار استفاده نشده، با محیط زیست سازگار و از ذرات ریز نقره به شکل نانو تولید شده است.
 
او افزود: از آن جایی که بقیه مواد ضد عفونی برپایه هیپو کلرید سدیم هستند و ایجاد التهابات و ضایعات مخاطی می‌کنند و تأثیرات منفی بر دستگاه تنفسی دارند این محصول جدید نانو نقره این معادله را برهم ریخته و ارزان‌تر از بقیه شوینده‌های برپایه الکل است.

سجاد رستمی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر میران تولید این واحد صنعتی روزانه سه هزار لیتر است که ظرفیت تولید تا ده هزار تن را دارد.

او اضافه کرد: این واحد تولیدی یکی از معدود واحد‌های صنعتی در تولید محصولات ضد عفونی بر پایه نقره در کشور و نخستین در چهارمحال و بختیاری است.

رستمی ادامه داد: محصولات این واحد تولیدی به استان‌های قم، یاسوج، مازندران، اصفهان و بوشهر ارسال و استقبال خوبی از آن شده است.

اعضای این واحد صنعتی در سه حوزه تجهیزات پزشکی، علوم دارویی ومواد بیولوژیک فعالیت می‌کنند و هفت اختراع دیگر را در این حوزه ثبت کردند.

از مهمترین این اختراعات می‌توان به کیت سرنگ گروه خونی، دستگاه حس مصنوعی، نخستین بی بی چک براساس خون، آی سی یو قابل حمل، باطری قلبی بی نیاز از اتصال به قلب، باطری‌های زیست مخمری و دستگاه سمع قلب با شش لید اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رجبی
۲۳:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام اسم این شرکت چی هست؟
شماره تماس یا ادرس یا سایت شرکت لطفا بگید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اکثر شهرهای استان احتیاج ب مواد اولیه بهداشتی دارند