پایش مستمر مراکز درمانی استان قزوین

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پایش مستمر مراکز درمانی استان به منظور رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و جلوگیری از دفع غیر اصولی پسماند‌های کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از آنجایی که همه پسماند‌های تولید شده در واحد‌های درمانی به ویژه بیمارستان‌های پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا جزو پسماند‌های عفونی تلقی می‌شود، پایش مستمر و ارائه راهکار‌های مطلوب برای جلو گیری از انتشار بیشتر این ویروس از طریق پسماند‌های عفونی ادامه دارد.

عباس نژاد افزود: لزوم رعایت ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماند‌های پزشکی در تمامی مراحل تفکیک، نگهداری، جمع آوری، بی خطر سازی و دفع نهایی مورد تاکید این اداره کل است.

او اضافه کرد: اقداماتی نظیر جلو گیری از تفکیک پسماند‌ها توسط زباله گردها، نصب و استفاده صحیح از مخازن اختصاصی برای دفع پسماند‌هایی نظیر دستکش و ماسک در اماکن و معابر پر تردد، اختصاص ناوگان ویژه جهت حمل ونقل پسماند‌های آلوده به ویروس کرونا حتی پس از بی خطر سازی، دفن مستقیم بدون پردازش پسماند‌های جمع آوری شده از مخازن شهری، آموزش و اطلاع رسانی به مردم و استفاده از پتانسیل متخصصین در شبکه‌های مردم نهاد محیط زیستی نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در کنترل این بیماری داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب‌ها که مدیریت صحیح پسماند‌های عفونی را جدی نگیرند و پروتکل دفع پسماند عفونی را بطور کامل در شرایط فعلی رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار