اهدا ۵۰۰ واحد خون در استان همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: مردم استان همدان از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون ۵۰۰ واحد خون به نیازمندان اهدا کردند.

اهدا ۵۰۰ واحد خون در استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم نوع دوست این استان در شرایط سخت شیوع کرونا نیز به بیماران نیازمند فرآورده‌های خونی کمک کردند، افزود: در طول این مدت خوشبختانه مشکلی در خصوص تأمین خون نداشتیم.

او ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا و بحث فاصله گذاری اجتماعی این اداره کل با در نظر گرفتن موارد بهداشتی هم برای اهدا کنندگان و هم گیرندگان تاکنون مشکلی نداشته و روند اهدای خون به شکل مستمر انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است افزود : از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روز‌های آینده نیز با رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به فعالیت انجام شده برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آن‌ها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

او اضافه کرد: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی انجام می‌شود و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون همدان یادآور شد: با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون در شرایط حاضر روزانه چندین بار ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام / د

برچسب ها: انتقال خون ، اهدا خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.