معاون استاندار سمنان خبر داد؛

ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به استان سمنان

حبیب‌الله خجسته پور با اشاره به طرح ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز به استان سمنان گفت: ورود دام عشایر غیربومی، مستلزم داشتن پروانه چرا در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه صدور مجوز تردد و ورود دام عشایر غیربومی به استان، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در مراتع است، گفت: ورود دام‌های غیرمجاز به این منطقه ممنوع است.

او با اشاره به اینکه تلاش برای ورود دام عشایر از برخی استان‌های هم‌جوار طی چند روز گذشته گزارش‌شده است، افزود: جلوگیری از شیوع کرونا از استان‌های هم‌جوار یکی از مهم‌ترین رویکرد‌ها برای ممنوعیت ورود دام‌های غیرمجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر توانستیم در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم، بیان کرد: برای ریشه‌کنی کامل این بیماری نیاز است پس از مدیریت، به مرحله مهار و کنترل دست‌یابیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه عشایر از عمده تولیدکنندگان کشور هستند که مایحتاج مردم را تولید می‌کنند، تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر سلامت دام نیز ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و این مهم به‌نوعی مرتبط با بحث مدیریت شیوع کرونا است.

او بابیان اینکه توجه به مسائل ورود و خروج دام و نظارت بر این امر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان طی دوماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق است، با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه گندزدایی آبشخور‌های مشترک، توسط اداره کل امور عشایر و محیط‌زیست استان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: سلامت وحوش و دام‌ها بیش‌ازپیش تأمین شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.