غربالگری ۸۲ درصد از جمعیت شهرستان قزوین

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت:۸۲ درصد از شهروندان این شهرستان از نظر احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ غربالگری و راهنمایی‌های لازم به آنان داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر علیرضا مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به جمعیت ۵۴۰ هزار نفری این شهرستان گفت: همکاران در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت شهرستان از طریق سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ و شماره همراه‌های اختصاص یافته به این طرح، ۸۲ درصد از شهروندان شهرستان قزوین را از نظر احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ غربالگری و راهنمایی‌های لازم را به آنان ارایه کردند.

مهرعلیان با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا اظهار کرد: تاکنون با ۴۴۳ هزار و ۶۲۷ نفر از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شده است و موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرار گرفتند.

۹۶.۸ درصد مردم، مشکل نداشتند

مسؤول مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: در بررسی‌های انجام شده، ۹۶.۸ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۱.۵ درصد از افراد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و ۰.۱۵ درصد از مردم برای بررسی‌های بیشتر، به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

غربالگری همه ساکنان روستا‌ها

او بیان کرد: استخراج شماره‌های تماس ساکنان شهرستان به کمک سامانه سیب صورت گرفته است و ۱۰۰ درصد ساکنان روستا‌های شهرستان قزوین در این غربالگری شرکت داشتند.

مسؤول سلامت شهرستان قزوین گفت: حدود ۸۴ هزار نفر، فاقد شماره تماس برای غربالگری کووید ۱۹ بوده اند که از آنان درخواست می‌شود تا برای پایش سلامت خود به مرکز جامع سلامت شهرستان قزوین مراجعه کنند.

غربالگری در شهرستان قزوین از روز ۱۷ اسفند ۹۸ اجرا می‌شود و در حال حاضر، غربالگری جمعبت تحت پوشش مراکز خدمات جامع ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار