دچار افراط در استفاده از مواد ضدعفونی نشویم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم گفت: افراط در استفاده از ضد عفونی کننده‌های اشتعالزا و ترکیب مواد شیمیایی ایمنی و سلامت خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن عشایری مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم بیان کرد: در زمان ضد عفونی مکان‌های سرپوشیده مانند منازل و خودرو‌ها باید مراقب تجمع گاز‌های اشتعالزا بود.

او، با اشاره به اینکه باید از ترکیب الکل و محلول‌های مرسوم ضدعفونی کننده که از واکنش شیمیایی آن‌ها مطلع نیستیم باید خودداری شود، تصریح کرد: گاز‌های متصاعد شده از ترکیبات مذکور، بسیار سمی و خطرناک هستند.

عشایری ادامه داد: زمانی که از الکل استفاده می‌کنید شرایطی مانند نشت گاز و تبخیر بنزین در فضای بسته را تصور کننید که باید نکات پیشگیری از خطر‌های احتمالی را مد نظر قرار داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم افزود: به دلیل نزدیک شدن به فصل گرما نباید به هیچ عنوان اسپری‌ها و مواد ضدعفونی کننده اشتعالزا را در خودرو‌ها قرار داده شود، زیرا از هر موادی برای گندزدایی استفاده می‌شود که باید ابتدا نحوه صحیح و مقدار مصرف را از منابع آگاه استعلام کرد تا سلامت خانواده با خطرات جدی مواجه نشود.

او، با بیان اینکه باید مواد ضدعفونی کننده به اندازه مصرف متعارف تهیه شود، اضافه کرد: مردم باید از انبار کردن بیش از حد مواد خطر آفرین در محیط منزل خودداری کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.