سازمان جهانی بهداشت: کشور‌ها محدودیت‌ها را پیش از نابودی کامل کرونا لغو نکنند

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به رغم تاثیرات شدید و طولانی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، کشور‌ها نباید در لغو محدودیت‌ها سریع عمل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، تدروس ادهانوم جبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست مطبوعاتی با کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد به رغم پیامد‌های شدید و طولانی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، کشور‌ها نباید در لغو محدودیت‌ها سریع عمل کنند.

او گفت: ما می‌دانیم این [شیوع کرونا] چیزی بیش از یک بحران بهداشتی است. همه ما از تبعات عمیق اجتماعی و اقتصادی این بیماری آگاهیم. محدودیت‌هایی که توسط بسیاری از کشور‌ها برای حمایت از سلامت اعمال می‌شود، تأثیر زیادی بر درآمد افراد و خانواده‌ها و اقتصاد جوامع و ملت‌ها دارد. ما برای محافظت از زندگی و معیشت در یک مبارزه مشترک هستیم. با این حال، این مسئله نباید منجر شود کشور‌ها محدودیت‌های خود را پیش از نابودی کامل کرونا، لغو کنند.

وی افزود: در کوتاه مدت، کشور‌ها می‌توانند از طریق برنامه‌های کمک‌های اجتماعی، مشکلات جمعیت خود را کاهش دهند و از داشتن غذا و سایر شرایط حیاتی آن‌ها اطمینان حاصل کنند. اما بهترین راه برای پایان دادن به محدودیت‌ها و کاهش اثرات منفی اقتصادی کشور‌ها، مقابله با این ویروس است. با بسته مبارزه با اقدامات تهاجمی جامع که قبلاً بار‌ها درباره آن‌ها صحبت کرده ایم می‌توان با این ویروس مقابله کرد.

پیش از این کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول گفته بود رکود اقتصادی فعلی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد شده به مراتب بسیار بدتر از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شده و در حال حاضر به ۲۰۴ کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۹۴۹ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار