درگیری ۱۰ شهرستان فارس با ملخ صحرایی

استاندار فارس گفت: ۱۰ شهرستان استان فارس درگیر هجوم ملخ های صحرایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی گفت: شهرستان‌های مهر، لامرد، گراش، قیروکارزین، خنج، کازرون، فراشبند، ممسنی، فیروزآباد و لارستان درگیر این آفت هستند و مبارزه با آن در این شهرستان ها ادامه دارد.

او افزود: تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بیش از ۲۱۱ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی این استان ها ، ردیابی شده اند.

رحیمی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ میلیارد ریال اعتبار استانی برای مبارزه با این آفت مصوب شده است.

استاندار فارس با اشاره به دو "آمادگاه مبارزه با ملخ" در شهرستان‌های لامرد و شیراز گفت: همه امکانات اعم از ماشین‌های شاسی دار و توربولاینر‌ها در این مکان‌ها متمرکز شده است و بیشترین پهپاد‌های سم پاش موجود در کشور به استان فارس تعلق دارد که به فراخور نیاز در اختیار شهرستان‌های مختلف قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه سم لازم برای مبارزه اولیه با ملخ صحرایی خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، افزود: انتظار می‌رود مانند سال گذشته کشاورزان با انسجام و عزم جدی از تمامی امکانات در اختیار به منظور مبارزه با ملخ صحرایی استفاده کنند.

روز جمعه دوم اسفند پارسال اولین دسته‌ ملخ‌های صحرایی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس حمله کردند که به محض ورود مبارزه با این آفت در استان انجام شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار