افزایش ظرفیت و راه‌اندازی خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده

در راستای مبارزه‌ ملّی با ویروس کرونا، ظرفیت و خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده در شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای مبارزه‌ ملّی با ویروس کرونا، یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بروجن روزانه حداکثر دو تن مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه‌ الکل، تولید می‌کند.

او تصریح کرد: در همین شهرک صنعتی، یکی از واحد‌های فعّال نساجی که تولید آن بر انواع موکت متمرکز بود، با راه‌اندازی خطوط جدید، در دو شیفت کاری روزانه چهار هزار قطعه ماسک بهداشتی برای مصرف مردم و همچنین انواع لباس‌ بیمارستانی (گان) برای مراکز درمانی استان تولید می‌کند.

فلاح با اشاره به لحاظِ مشوقاتِ مختلف برای واحد‌های صنعتی تولید کننده‌ی محصولاتِ مقابله با کرونا افزود: علیرغم کمبود در تهیه‌ی مواد اولیه مثل الکل برای تولید محلولِ ضد عفونی، فعالیت این واحد‌های تولیدی همچنان برای رفع نیاز‌های مردم ادامه دارد.

او با تأکید بر کمبود الکل برای تولید مواد ضدعفونی کننده خاطرنشان کرد: در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی تشنیز نیز روزانه ۸هزار لیتر مایع دست‌شویی و همچنین ۱۶ هزار لیتر آب‌ژاول تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح غربال‌گری در ورودی شهرک‌های صنعتی بزرگ، تعامل روزانه با شرکت‌های خدماتیِ شهرک‌های صنعتی جهت غربال‌گری در واحد‌های زیرمجموعه، ضدعفونی معابرِ شهرک‌های صنعتی، توزیع رایگانِ امکانات حفاظت شخصی و عمومی از قبیل ژل، ماسک و مواد شوینده، نظارت بر ضدعفونی محصولات و کانتینر‌های وارداتی، نصب بنر در ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای افزایش آگاهی واحد‌ها و شاغلین از جمله اقداماتِ این شرکت برای حفظِ سلامت کارگران واحد‌های صنعتی استان است.

وی افزود: در نوروز امسال نیز خط تولید ماسک سه لایه و قابل شست‌و‌شو با ظرفیت شش هزار قطعه در روز در شهرک صنعتی شهرکرد راه‌اندازی شد که با لحاظ تمهیداتی، ظرفیت تولید این خط به ۲۰ هزار قطعه در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.