بهره مندی اقشار آسیب پذیر از طرح خرید اعتباری اضطراری

اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی بزودی از طرح خرید اعتباری اضطراری بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: براساس اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقشار آسیب پذیر و فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان، دست فروشان و کارگران فصلی روزمزد از این طرح برخوردار می‌شوند.

او با بیان اینکه ۴ میلیون خانوار شامل طرح خرید اعتباری اضطراری می‌باشند افزود: به خانوار‌های یک نفر مبلغ ۱۰ میلیون ریال و سایر خانوار‌های مشمول طرح مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار خرید براساس دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

اشرفی به بازپرداخت ۲۷ ماهه اقساط با دوره تنفس ۳ ماهه اشاره کرد و گفت: گیرندگان اعتبار با نرخ سود ۱۲ درصد، فقط ۴ درصد نرخ را پرداخت و ۸ درصد مابقی به بانک‌های عامل پس از دوره تنفس توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: این اعتبار به صورت نقدی و یا برای خرید کالا‌های اساسی در مراکز خدماتی و فروشگاه‌های سراسر کشور معتبر است.

او  گفت: بانک‌های عامل می‌توانند با اخذ تعهد الکترونیکی از متقاضیان، اقساط را از محل حساب یارانه نقدی و کمک معیشتی افراد کسر کنند و مشمولان این طرح نیز از محدودیت‌های عدم وجود چک برگشتی و بدهی‌های معوقه نزد شعب بانک مشمول این طرح معاف هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار