تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده است

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در مناطق عشایری ثبت نشده است، گفت: امکان تمدید زمان کوچ وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن آزادی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شیوع بیماری کرونا ویروس بحث آموزش جامعه عشایری برای پیشگیری و مقابله را در دستور کار دادیم و در این زمنیه اقدامات مناسبی تاکنون انجام شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس در جامعه عشایری این استان ثبت نشده است، عنوان کرد: توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و ژل در بین خانوارهای عشایری از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

آزادی تعداد خانوار‌های عشایری را ۱۱ هزار خانوار معادل ۷۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: زمان کوچ عشایر ۲۰ اردیبهشت ماه و زمان حضور در مناطق ییلاقی ۲۵ اردیبهشت ماه بوده که در صورت عدم کنترل کرونا این زمان تمدید می‌شود.
 
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر خانوار عشایری که پیش از موعد مقرر و اعلام شده نهایی اقدام به کوچ به مناطق ییلاقی کنند، از گرفتن خدمات حمایتی در هنگام کوچ محروم خواهند شد.

آزادی جامعه عشایری را مردمی مولد و کم توقع دانست و گفت: جامعه عشایری در تمامی عرصه‌ها یار و یاور انقلاب و مسئولان بوده‌اند و در این راستا تاکنون از هیچ گونه تعامل و همکاری دریغ نکرده‌اند.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.