موافق کاهش ‌دستمزد بازیکنان و مربیان هستم

سرپرست باشگاه سپاهان درباره بسته پیشنهادی AFC مبنی بر کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان در صورت تمدید تعویق لیگ‌های آسیایی و یا تعطیلی کامل رقابت‌ها، گفت: موافق این موضوع هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان به احتمال تعطیلی کامل رقابت‌های لیگ برتر واکنش نشان داد و اظهار داشت: هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی جامعه نیست و شرایط فعلی به شکلی است که حتی مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیل است و اولویت نخست، سلامت جامعه است. به نظر من اگر قرار باشد ادامه لیگ به سلامت جامعه لطمه وارد کند، باید مسابقات متوقف شود.

او ادامه داد: البته تصمیم‌گیری در این مورد، در حد اختیارات ما نیست و مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با کرونا و مسئولان فوتبال باید تصمیم بگیرند، اما به هر حال ما هم موافق این مسئله هستیم که سلامت جامعه مهم‌ترین اولویت است.

سرپرست باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه فیفا قادر نیست راهکاری مشترک برای سرنوشت لیگ‌های مختلف تدوین کند، خاطرنشان کرد: هر کشور باید بر اساس شرایط خودش در این مورد تصمیم‌گیری کند. چون یک کشور ممکن است آلوده نباشد و یا ریسک بیماری در آن کشور پایین باشد و تصمیم به ادامه بازی‌ها بگیرد و یا برعکس، در یک کشور دیگر میزان آلودگی و ریسک بیماری بالا باشد، بنابراین به نظر من فیفا قادر نیست راهکار جهانی در این مورد ارائه دهد. این مساله در مورد کشور ما هم صدق می‌کند و حتی همین الان مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا نمی‌دانند روند بیماری به چه صورت پیش خواهد رفت. در نتیجه باید آمار را تحلیل کنند و بر اساس آن تصمیم بگیرند که بازی‌ها به طور کامل تعطیل شود یا خیر.

او درباره بسته پیشنهادی AFC مبنی بر کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان در صورت تمدید تعویق لیگ‌های آسیایی و یا تعطیلی کامل رقابت‌ها، گفت: موافق این هستیم که فدراسیون و سازمان لیگ جلسه‌ای با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار کنند و نظرات باشگاه‌ها در خصوص مسائل مالی را بشنوند و یک راهکار کلی برای تمام کشور اتخاذ کنند.

نیکفر به جلسه سران فیفا درباره سرنوشت لیگ‌های کشور‌های مختلف و مسائل مالی بین باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان اشاره و اضافه کرد: فیفا درباره مسائل مالی بین باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان می‌تواند راهکاری جهانی برای تمام لیگ‌های مختلف اتخاذ و مشخص کند پرداخت دستمزد‌ها و قرارداد‌های مالی به چه نحوی باشد، اما درباره ادامه لیگ و یا تعطیلی کامل آن با توجه به تفاوت شرایط کشور‌ها در خصوص بیماری کرونا، تصمی‌گیری واحد عملا امکان‌پذیر نیست. ممکن است کشوری مثل استرالیا چندان در معرض بیماری نباشد و تصمیم به ادامه لیگ بگیرد، اما کشوری مثل اسپانیا مجبور شود رقابت‌ها را خاتمه دهد.

او در پاسخ به اینکه در صورت تعطیلی کامل لیگ، سرنوشت قهرمانی و سهمیه‌ها چه خواهد شد، گفت: در این مورد مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ می‌توانند جلسه همفکری با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار و راهکار مناسبی پیدا کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.