ارائه ۲۷ هزار مشاوره تلفنی اورژانس به موارد مشکوک به کرونا

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از پاسخگویی و مشاوره ٢٧ هزار و ۱۶۱ مورد به سوالات کرونا در استان خبر داد.

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان فارس تاکنون به ۲۷ هزار و ۱۶۱ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و یا علایم آنفلوآنز داده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس تاکنون به هزار و ۱۲۱ مأموریت در خصوص ویروس کرونا اعزام‌شده‌اند.

او بابیان اینکه پایگاه‌های متعدد اورژانس در شهر فعال هستند و در کلان‌شهر شیراز ۲ دستگاه خودرو و همچنین در شهرستان‌ها نیز یک دستگاه آمبولانس نسبت به جابجایی و انتقال بیماران مشکوک کرونایی اختصاص داده‌شده است، افزود: در این مدت تعداد ٢٨٦ بیمار مشکوک به علائم کروناویروس به مراکز درمانی و ۴۲ بیمار به نقاهتگاه انتقال داده‌شده است.

مرادیان ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا صبح امروز ۷۱۱ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۲۲ نفر بستری هستند.

او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۸۹ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس بیان کرد: ۳۳ بیمار الکلی بستری و تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان استان فارس به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۶ نفر از آن‌ها نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار