حاکمیت جوی نسبتا پایدار در اردبیل/ ورود سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از جوی نسبتا پایدار با افزایش نسبی دما در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، طی امروز تا ظهر فردا (دوشنبه ۱۸ فروردین) جوی نسبتاً پایدار با وزش باد ملایم و آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما در سطح استان اردبیل انتظار می‌رود.

او افزود: از ظهر فردا با نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی ضمن وزش باد خزری (در نوار شرقی و مناطق شمالی استان با سرعت تند تا نسبتاً شدید) و کاهش دما، آسمان استان ابری و مه آلود شده و با ورود سامانه بارشی در اغلب مناطق استان اردبیل بارش باران آغاز می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه (۱۸ فروردین) تا صبح پنجشنبه (۲۱ فروردین) خواهد بود.

محمدی بیان کرد: به دلیل کاهش محسوس دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش متناوب برف نیز در مناطق مرکزی و جنوبی استان و بخش‌هایی از شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

او گفت: هوای سرد تا صبح جمعه در استان اردبیل ماندگار بوده و طی این مدت کمینه دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل ۳ تا ۷ درجه سلسیوس زیر صفر هم افت خواهد کرد که از اینرو به هشدار قرمز کشاورزی هواشناسی استان اردبیل توجه شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه از شدت ناپایداری کاسته شده و تنها در برخی مناطق بارش پراکنده باران و برف احتمال می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.