رئیس انستیتو پاستور:

نتیجه تست کرونا فقط برای ۱۰ دقیقه الی یک ساعت معتبر است

بیگلری گفت: پس از انجام تست کرونا امکان آلودگی فرد با حضور در اجتماع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیگلری، رئیس انسیتو پاستور ایران اظهار کرد : در حال حاضر تعداد ۹۵ آزمایشگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای تشخیص ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه توانایی انجام ۱۰ تا ۱۵ هزار تست را به صورت روزانه داریم، گفت: بسیاری از کشور‌های مدعی، نتوانستند به این ظرفیت از انجام تست دست یابند. 
 
بیگلری ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نفر دانش فنی شبکه مولکولی تشخیصی را کسب کردند که می‌توان در شرایط بحرانی از آن‌ها بهره برد. طراحی تست در انستیتوپاستور ایران با توجه به تجهیزات موجود انجام شده است ، به طوریکه بیش از ۵۰ شرکت برای تولید کیت اعلام آمادگی کردند و از این میان ۵ شرکت مجوز تولید کیت دریافت کردند.

انجام تست کرونا فقط برای افراد دارای علائم ضروری است

رئیس انستیتو پاستور  تاکید کرد: اگر تعداد آزمایش‌ها بالا باشد جوابدهی حدود ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد به همین دلیل به هیچ وجه به افراد عادی توصیه به انجام آزمایش نمی‌شود. نتیجه تست کرونا فقط برای ۱۰ دقیقه الی یک ساعت معتبر است بنابراین امکان آلودگی فرد با حضور در اجتماع وجود دارد. افراد باید توجه داشته باشند انجام تست کرونا فقط برای افراد دارای علائم ضروری است.
 
او با بیان اینکه ظرفیت انجام روزانه ۲۰ هزار آزمایش کرونا در کشور امکان دارد، گفت: بسیاری از کشور‌هایی که صاحب و مدعی تکنولوژی هستند؛ نتوانستند به این ظرفیت از تست برسند،  بنابراین  باید آزمایشگاه‌ها را کنار بگذاریم و به سمت آزمایشگاه‌های ژنتیکی پیشرفته پیش رویم به همین منظور علاوه بر نیروی انسانی به دستگاه های پیشرفته نیازمندیم. خوشبختانه این طراحی تست در انستیتو پاستور شکل گرفت و به گونه‌ای صورت گرفت تا با تجهیزات بتوانیم از عهده تشخیص بر بیاییم .

انتهای  پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار