حفظ آرامش؛ بهترین راه مقابله با ویروس کرونا

یک روانشناس گفت: با آرامش روح آدمی می تواند در مقابل مشکلات تاب و توان بیاورد.

مهراب حیدری روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع کرونا و راهکارهای تقویت نشاط و شادی در جامعه اظهار کرد:  حدود چند ماه می گذرد که موجودی بسیار کوچک و نحیف به نام ویروس کرونا شروع  به تهدید زندگی قوی‌ترین، داناترین، با هوش‌ترین و خطرناک‌ترین موجود روی زمین کرده است، اما همیشه راه حل هایی برای مقابله با مشکلات برای بشر وجود داشته است.

او  افزود:  انسان‌ها کم و بیش مشکلات و اختلاف سیلقه خود را کنار گذاشته‌اند تا دشمن مشترک نوع بشر را مغلوب کنند. ویروس کرونا ۲ درصد مبتلایان را تهدید به مرگ کرده اما، در همین روزها تصادفات، ضرب و جرح‌ها، جنگ‌ها  را به حداقل خود رسانده است.

حیدری اظهار کرد: اگر متوسط طول عمر آدمی حدود ۸۰ سال باشد، حساب کنید که چقدر فرصت برایمان باقی مانده است. طول زندگی ما چه اهمیتی دارد اگر عرض چشمگیر و با کیفیتی نداشته باشد.


بیشتر بخوانید:چگونه در محیط کار از کرونا در امان بمانیم؟


این روانشناس گفت: مهم‌ترین کاری که باید انجام داد پذیرش واقعیت است. استرس منطقی مفید است. انسان‌های ذهن آگاه زودتر با واقعیت کنار می‌آیند و هوشیار می شوند.

حیدری بیان کرد: باید استرس را مدیریت کنیم. انسان‌های خلاق و باهوش همیشه شرایط نامناسب یا شکست را برای موفقیت آتی خود تبدیل به فرصت می‌کنند.

او گفت: روان شناسان معتقدند فرد باهوش فردی است که بتواند به سرعت خود را با شرایط جدید سازگار کند، بنابراین سبک زندگی جدید را برای خانواده باید ترسیم کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد:اگر تمام سال تکرار یک روز و فقط کار  باشد و اگر به کینه‌توزی و حسادت و بداخلاقی بگذرد، آن وقت زندگی طعم واقعی خود را به ما نشان نمی دهد.

این روانشناس تاکید کرد: بیایید در تعادل، در بحران، در شادی و در مصیبت، باقی عمرمان را مهربان‌ باشیم. با آرامش روح آدمی می تواند در مقابل مشکلات تاب و توان بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار