شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس از بیست هزار نفر گذشت

با افزایش شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سوئیس، وزارت بهداشت این کشور از مردم خواست در منازل خود بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون ابتلای بیست هزار و ۲۷۸ نفر به کرونا در سوئیس به تایید رسیده است. فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۵ نفر به این ویروس مبتلا شدند. ایالت‌های مختلف سوئیس فقط در ۲۴ ساعت از مرگ ۶۴۷ نفر خبر داده‌اند.

«دانیل کخ» رییس بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوئیس دیروز اعلام کرد: هنوز سوئیس به نقطه اوج کرونا نرسیده است و برای همین محدودیت‌های اعمال شده در این کشور همچنان ادامه دارد.

این مقام وزارت بهداشت سوئیس از مردم خواست که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در خانه بمانند و از حضور در تجمع‌ها پرهیز کنند.

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: فوت شدگان در سوئیس بین ۳۲ تا ۱۰۱ ساله هستند. شش درصد از این قربانیان زیر ۶۵ سال بوده‌اند. ۹۷ درصد از جان باختگان در سوئیس بیماری هایی، چون فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت داشتند.

اکنون سوئیس در اروپا، بالاترین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است. از هر صد هزار نفر، ۲۳۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در سوئیس به تایید رسیده است.

ایالت‌های تسین، ژنو، وات و باسل با بیشترین آمار این شیوع روبه‌رو شده‌اند.

بحران ویروس کرونا در اقتصاد سوئیس نیز تاثیرات زیادی برجای گذاشته است و تاکنون یک ممیز سه میلیون نفر مجبور به کار نیمه وقت شده‌اند. این آمار یک چهارم همه افراد شاغل در سوییس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار