کوهکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید با حضور جوانان رخ خواهد داد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ما در بحث جهش تولید حتماً به حضور جوانان نیاز داریم، چراکه افراد باید ریسک پذیر باشند و بی محابا دل به دریای کار بزنند.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک فرارسیدن روز جوان اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی که ما نوجوان بودیم، می‌دیدیم که بیشترین حضور برای به ثمر نشاندن انقلاب توسط جوانان صورت می‌گرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این که من معتقد هستم در بحث به کارگیری جوانان نباید دچار افراط و تفریط شد، افزود: ما می‌توانیم از این نیروی قدرتمند و پاک به نفع انقلاب، مردم و خود جوانان با برنامه ریزی صحیح استفاده کنیم، نیروی جوانی نیروی کمی نیست و اگر از آن درست استفاده شود، می‌توان بسیاری از کار‌ها را به صورت طبیعی حل کرد، البته این موضوع باید در کنار تجربه نیرو‌های قدیمی صورت بگیرد تا بتوان گام‌های بلندتری را برداشت.

او تصریح کرد: پر خطر‌ترین صحنه‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب را جوانان رقم زدند، اما این بدان معنا نیست که افراد باتجربه در آن وقایع حضور نداشتند، اما وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که عموماً جوان‌ها و نوجوان‌ها حضور داشتند، البته افرادی هم هستند که با وجود میانسالی هنوز فکر و روحیه جوان دارند که آن‌ها را نیز در دسته جوانان قرار می‌دهیم و اصطلاحاً می‌گوییم دارای روحیه انقلابی هستند.

کوهکن بیان کرد: اینکه کسی فکر کند جوان تجربه ندارد پس نباید در صحنه باشد و نباید مدیریت‌ها را به عهده داشته باشد بزرگ‌ترین اشتباهی است که نباید مرتکب آن شویم، البته نباید اینگونه هم باشد که فکر کنیم باید همه کار‌ها را به نیروی جوان سپرد؛ موتور محرک و جلودار حرکات پرخطر برای حفظ انقلاب جوان‌ها بودند و با همان روحیه‌ای این روز‌ها در صحنه سازندگی نیز حاضر شدند. حرکاتی که امروز جوانان به عنوان بسیج سازندگی در کشور انجام می‌دهند و با عشق و علاقه و بدون وابستگی صد‌ها کیلومتر راه را طی می‌کند نشان از روحیه بالای جوانان کشورمان دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در موضوع همین ویروس کرونا می‌توان انگیزه برای خدمت کردن را در جوانان دید و صدا و سیما هم آن را به خوبی به نمایش در آورد، ما باید این قدرت بزرگ را برای نظام حفظ کنیم، امید آن‌ها را با آینده بالا ببریم و از آن‌ها در میانه میدان برای ساختن انقلاب استفاده کنیم.

او ادامه داد: در بحث گام دوم انقلاب نیز به اعتقاد من همه باید تمامی جوانب آن را در نظر داشته باشند، یعنی از گام اول تجربه به دست بیاوریم و در گام دوم از آن برای حرکت با سرعت بیشتر استفاده کنیم.

کوهکن در پاسخ به این سوال که جوانان در جهش تولید چه نقشی خواهند داشت، عنوان کرد: وقتی ما به جوانان به عنوان یک نیروی فاقد دغدغه‌های دنیوی نگاه کنیم می‌توانیم از ریسک پذیری بالای آن‌ها بهره برداری کنیم، ما در بحث جهش تولید حتماً به حضور جوانان نیاز داریم چراکه افراد این موضوع باید ریسک پذیر باشند و بی محابا دل به دریای کار بزنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ما باید تابوی این طرز فکر که در برخی افراد کشور وجود دارد مبنی بر استفاده از تفکرات غربی در کشور را بشکنیم و زمینه را برای شکوفایی جوانان بیش از پیش فراهم کنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
و البته با عدالت و صداقت در استخدام ها....
آخرین اخبار