برنامه رادیویی «من کتاب می‌خونم»؛ ابتکاری برای افزایش سرانه مطالعه

حیدری شاهی سرایی جزئیات جدیدترین برنامه رادیو ایرانصدا با نام «من کتاب می‌خونم» را تشریح کرد.

آسیه حیدری شاهی سرایی تهیه کننده برنامه رادیویی «من کتاب می‌خونم» در گفت وگو با خبرنگا رحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نویسندگی و تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارم، گفت: برنامه رادیویی «من کتاب می‌خونم» برای گروه سنی کودک و تا سن ۱۲ سال تهیه شده است و مدت زمان هر برنامه حداکثر تا ۱۰ دقیقه است.

وی با اشاره به دلیل تهیه این طرح گفت: بار‌ها جمله زیبای ادبی «پرندگان برای پریدن بال دارند، بچه‌ها کتاب» را شنیده ایم و به طور مداوم رسانه‌ها و کارشناسان درباره اهمیت مطالعه صحبت می کنند، اما نکته مهم این است که چه کتابی بخوانیم؛ همین موضوع ما را ترغیب به تهیه این برنامه کرد و هدف اصلی من این بوده که بهترین کتاب ترجمه و تالیف شده را انتخاب و معرفی کنم.

تهیه کننده «من کتاب می‌خونم» ادامه داد:اگر مردم مطالعه و کتاب خواندن را سرلوحه کار خود قرار بدهند مثل مسواک زدن به آن عادت می‌کنیم و دیگر قادر به ترک آن نیستیم چرا که کشف موضوعات جدید لذت دارد.

حیدری شاهی سرایی با بیان اینکه اجرای این برنامه را دو کودک بر عهده دارند، گفت:در برخی از برنامه‌ها هم خودم حضور دارم و کتاب را معرفی می‌کنم. دلیل انتخاب کودک برای اجرا، جذابیت کار کودک هم برای بچه‌ها و هم بزرگتر‌ها است و گاهی اوقات بداهه‌هایی هم در برنامه مطرح می‌شود که به زیبایی کار کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه روی بزرگتر‌ها هم تاثیر دارد، گفت:من از کار‌های کودک تاثیر گرفته ام؛ کتاب «خود خود من» بسیار تاثیرگذار بوده است، بطوریکه از این کتاب یاد گرفتم اگر عصبانی هستم، عصبانیت را بروز بدهم؛ موضوعی که درگذشته براساس تفکرات اشتباه ما را از آن منع می‌کردند.

شاهی سرایی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۰ برنامه روی آنتن رفته است، گفت:خوشبختانه بازخورد‌های خوبی داشتیم و هرکدام از برنامه‌ها دانلود‌های بسیاری داشته است و البته در فضای مجازی هم بسیار تشکر کرده اند.

تهیه کننده «من کتاب می‌خونم» با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که «یک ساعت تفکر بهتر از هزار سال عبادت است»، بیان کرد:هدف من آگاهی رسانی و یاددادن تفکر است؛ همه ما با کودکان به نوعی در ارتباط هستیم و نسل آینده ما را تشکیل می‌دهند، از این رو این برنامه‌ها بسیار به رشد فکری آن‌ها کمک می‌کند، از سوی دیگر باید حتما کودکِ درون خود را تقویت و امید را به جامعه تزریق کنیم از این رو بسیار از این کار و تهیه آن برای کودک لذت می‌برم.

حیدری شاهی سرایی گفت:از ناشران کتاب کودک می‌خواهم تا بهترین کتاب هایشان را برای ما بفرستند، اگر چه ما بهترین کتاب‌های سال را که شورای کتاب کودک معرفی می‌کند، استفاده می‌کنیم، اما این کار می‌تواند به تبلیغ کتاب‌های ناشران هم کمک کند.

در ادامه می توانید نمونه ای از کار را بشنوید و دانلود کنید.

برای شنیدن ندای مرداب کلیک کنید

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار