بازگشایی۵۰ درصد از واحد‌های تولیدی استان مرکزی

استاندار مرکزی از بازگشایی۵۰ درصد از واحد‌های تولیدی این استان خبرداد.

بازگشایی۵۰ درصد از واحد‌های تولیدی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه پدافند زیستی این استان گفت: از دیروز ۵۰ درصد از واحد‌های تولیدی استان مرکزی بازگشایی شده اند.

آقازاده افزود: مردم باید بعد از رعایت فاصله اجتماعی" فاصله هوشمند" را رعایت کنند و رعایت فاصله هوشمند بدین معنی است که مردم تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند و در بیرون از منزل حداقل فاصله یک تا دو متری را با دیگران داشته باشند.

او اضافه کرد: با فروشگاه‌های زنجیره ای، میوه فروشی‌ها و صنوفی که در آن‌ها نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود برخورد قانونی می‌شود و با گزارش فرمانداری‌ها در صورت نیاز پلیس اماکن این مغازه‌ها را پلمب می‌کند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم گفت: خوشبختانه بیماری کویید ۱۹ در استان کنترل شده است، ولی در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مردم این بیماری دوباره روند صعودی پیدا می‌کند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد پدافند زیستی استان مرکزی به منظور جلوگیری از  گسترش شیوع کرونا اصناف بجز اصناف مرتبط با مواد غذایی در استان مرکزی تعطیل شدند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی هم از تاریخ هشتم فروردین ماه در استان مرکزی با جدیت آغاز شده و پلیس برابر مصوبات قرارگاه پدافند زیستی موظف است که معابر شهری و ورود و خروجی‌های استان را کنترل و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی را اعمال کند و هم اکنون این طرح در ۲۵ نقطه از استان با همکاری‌های پلیس و نیرو‌های بسیج در حال اجراست.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.