رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

چهار درصد از بیماران بستری مبتلا به کورونا در استان از اتباع دو کشور همسایه هستند

دکتر سید محمد هاشمی شهری گفت: از ابتدای اسفند ماه تا کنون بیش از ۵۳ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان که از مسیر سیستان و بلوچستان عبور کرده اند خدمات غربالگری کرونا دریافت کرده اند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:از ابتدای اسفند ماه تا کنون بیش از ۵۳ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان که از مسیر سیستان و بلوچستان عبور کرده اند خدمات غربالگری کرونا و سایر بیماری‌های واگیر را دریافت کرده سپس به کشورشان بازگشت داده شده اند.

تمام اتباع غیر ایرانی که علائم کووید-۱۹ را داشته اند مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و موارد مثبت بدون هیچ محدودیتی تحت درمان قرار گرفته اند.

از ابتدای اسفند ماه بیش از ۱۰ در صد از بیماران تنفسی و افراد مشکوک به کرونا و ۴ درصد از بیماران کرونا مثبت که در بیمارستان‌های استان بستری شده اند را اتباع غیر ایرانی مجاز و غیر مجاز تشکیل داده اند.

هزینه درمان بیماران غیر ایرانی کرونا مثبت نیز همانند شهروندان ایرانی رایگان بوده است و جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در مسیر فعالیت‌های انسان دوستانه و سیاست حسن همجواری با برادران و خواهران عزیز افغانستانی و پاکستانی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار